czwartek, 1 września 2022

Kultura? Brak w słowniku...

Ostatnio nadziałem się na jakiegoś jegomościa, nieco młodszego ode mnie. Zwróciłem mu uwagę na to, że jego zachowanie jest nieobyczajne - kulturalnie, spokojnie i rzeczowo.

Ten zapytał się gdzie jest napisane, że mam rację?

Odparłem mu, że kultura osobista wymaga odpowiedniego zachowania...

Ten na "kultura osobista" zrobił tak wielkie oczy jakby pierwszy raz usłyszał coś podobnego!


Co się dzieje na świecie??
Za granicą mamy regularną wojnę: zrównywanie miast z ziemią, gwałty, obozy filtracyjne, śmierć i kaźnie są na porządku dziennym...

A u nas, człowiek mówi po Polsku... jednak z Polakiem i europejską cywilizacją nie ma nic wspólnego...

Dla kontrastu tego samego dnia widziałem w sklepie ukraińską rodzinę (4 osoby), gdzie mały chłopczyk wszedł komuś pod nogi, ojciec od razu zareagował i co ciekawe bardzo spokojnie i dokładnie wytłumaczył dziecku co się stało i że ma nie przeszkadzać innym...
Naprawdę mnie to urzekło, to są prawdziwi Europejczycy, kulturalni - wiedzący jak się zachować.


Wracając do pierwszego przykładu, to czy dziś młodzi ludzie nie rozumieją, że bez kultury korporacje zrobią z nich jedynie mięso przemysłowe, roboli, którzy nie mają prawa do niczego - mają całe życie pracować, a kultura to jest zarezerwowana dla... ich zagranicznych szefów;(

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...