sobota, 8 stycznia 2011

Duke Nukem dzwoni do Jenny

Gra „Duke Nukem 3D” (Wikipedia; en) powstała bardzo dawno temu bo 1996 roku i już wtedy zastanawiało mnie co oznacza napis na ścianie: „867-5309”:


To co tu widzimy pochodzi z DOSowej wersji gry, z pierwszego poziomu ("Hollywood Holocaust") w łazience kina nad pisuarem. Temat ten mnie o tyle zaintrygował, że w oryginalnej rozdzielczości gry (320x240) napis ten był słabo widoczny i mało czytelny (tylko z bliska). Czyli pachniało tu ewidentnie jakimś smaczkiem ;)

Ja od samego początku grałem w tę grę w wyższych rozdzielczościach i dla mnie napis ten był mały, ale czytelny (zamieszczone tu screeny są w rozdzielczości 640x480).

Okładka gry Duke Nukem 3D

Okazało się, że mogłem w nieskończoność zastanawiać się o co z tym numerem chodzi, gdyż jest to nawiązanie do utworu prawie kompletnie nieznanego w Polsce: Tommy Tutone - 867 5309 (Jenny):


Na forum 3drealms (producent gry) można znaleźć wątek dotyczący tego tematu.

Z kolei na oficjalnej stronie 3drealms.com pojawił się w marcu 2008 roku interesujący news, w którym autorzy ujawniają np. zainteresowanie tematem, które jest niezłe !:)
Tu jest post pt. "Duke's Search for Jenny" (na www.3drealms.com), w którym czytamy:
    If you don't remember where this turned up, in the Hollywood Holocaust level in Duke Nukem 3D, you can see above one of the urinals in the bathroom the number (867-5309) on the wall. Surprisingly, we still get asked about that to this day 12 years later. :)

Nawiasem mówiąc każda szanująca się Jenny - byłaby dumna, że jej numer znalazł się w tak szacownym miejscu ;):)


Update:
Artek został zamieszczony w serwisie GamesWorld. Redakcji bardzo dziękuję za zainteresowanie;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...