- - „Historia komputerowych gier 3D przez pryzmat firm ATARI i LUCASFILM” część I
- (ponad 234 slajdy)
- „Historia komputerowych gier 3D przez pryzmat firm ATARI i LUCASFILM” część II
- (ponad 91 slajdów + prezentacje gier wraz z możliwością pogrania:))
Poznań Game Arena 2009 (autor zdj. Yosh)
Część pierwsza
Rozpoczynam od wydarzeń, które rozpoczęły erę komputerów domowych i konsol, następnie przybliżam trudne początki rynku gier wideo i firmy Atari. Dodatkowo jest mowa o wielu innych ciekawych wydarzeniach z tamtego okresu, np. powstanie internetu, rozwój multimedialnych komputerów i konsol, demoscenie, osiągnięciach G. Lucasa itp. Wspominam o takich firmach jak: Apple, Commodore, IBM, Sinclair Research, Lucasfilm (oraz LucasArts), Xerox, Microsoft i innych.
Część druga
Skupiam się na omawianiu i prezentowaniu pierwszych gier 3D na komputery domowe oraz automaty (arcade), w tym jest wiele czasu na granie w te gry - atrakcja dla słuchaczy;)
Omawiam jak i dzięki komu powstawał rynek gier i zatrzymuję się na kolejnych grach głównie 3D (ale jeśli czas pozwala to mam też przygotowane kamienie milowe gier 2D). Wnikam w generowanie i wyświetlanie grafiki 3D, tworzenie gier, zdobywanie rynku przez gry oraz wiele innych.
Konwent Avangarda 2008 (autor zdj. Spider)
Opis w formie reklamy zachęcający do tej prelekcji na targach poznańskich jest w poście Historia gier na Poznań Game Arena 2k9.
Bardzo chętnie zaprezentuję ten materiał na wszelkich konwentach, szkoleniach, targach związanych z: informatyką, cybernetycznymi multimediami, interaktywną rozrywką, fantastyką itp. Osoby poszukujące ze mną kontaktu proszone są o dopisywanie się w komentarzach do tego posta (jest to dobra forma kontaktu, bo ja od razu dostaję powiadomienie).
Istnieje też możliwość prezentacji tego zagadnienia w ujęciu bardziej specjalistycznym, czyli „Historia multimedialnej techniki komputerowej przez pryzmat narodzin rynku gier” oraz „Trójwymiarowa animacja RT w świetle pierwszych, interaktywnych produkcji”.
Wymagania: projektor oraz komputer, na którym zainstaluję odpowiednie oprogramowanie oraz uruchomię slajdy. Komputer powinien mieć podłączone nagłośnienie, tak aby prezentowane materiały nie były nieme;) Mile widziany mikrofon z nagłośnieniem ;) Każda z części trwa dwie godziny.
Do tej pory, prelekcja prezentowana była między innymi na:
- - Confidence 2010
- Poznań Game Arena 2009
- Avangardzie 2008
- U-BOTcie 2007
Polskie demko "Numen" (Atari XL/XE)
najbardziej ceniona produkcja na świecie!
Inne prelekcje:
- - „Smaczki najmiodniejszych filmów SF”
- (część pierwsza około 800 + 200 slajdów) Polcon 2009
- „Zemsta... na widzach”
- (ponad 260 slajdów) Coruscon 2005, 2006, U-Bot 2007
- „Bezpieczeństwo teleinformatyczne w ujęciu praktycznym”
- (ponad 860 slajdów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz