czwartek, 13 listopada 2008

10,5% Gwiezdnych Wojen ;)

W ostatnim czasie trudna sytuacja zmusza banki do kuszenia klientów, aby ci zamrażali u nich swoje oszczędności. Największą, a zarazem najbardziej nośną (co nie znaczy najlepszą) ofertą jest reklama PKO BP (z którego usług właśnie zrezygnowałem po kilkunastu straconych latach...). Bank ten reklamuje swoją lokatę 18-miesięczną w niezwykle interesujący sposób (link na YT):



Jak widać jest tu wiele niekoniecznie dosłownych odniesień do filmów z serii Gwiezdne Wojny, czyli jest to inteligentne nawiązanie co do, którego nie może się prawnie przyczepić G. Lucas :)
Co prawda różne rzeczy obecnie robią banki aby prześcignąć się w podchodzeniu klientów, jednak posunięcie PKO, jest było dla mnie zaskoczeniem i to sympatycznym:)

Piszę o tym, gdyż ja kilka lat temu robiłem intro na pewne sympozjum dla lekarzy i fizjoterapeutów, na które wykonałem identyczny manewr :)


W reklamie banku mamy:
1. „PKO BANK POLSKI prezentuje” – niby nic, a jednak istotny fragment
2. „W roli głównej (...)” - zabieg nie mający nic wspólnego z Gwiezdnymi Wojnami – jednak wprowadza głównego „bohatera”.
3. „Niedawno temu w oddziałach (...)” - pośrednie nawiązanie do „Dawno, dawno temu...”
4. „(...) pojawiła się nowość o niezwykłej mocy (...)” - nawiązanie do mocy z GW.
5. „Stań po stronie zysku” - tu nawiązanie do stron mocy w GW

Ponadto odnajdziemy tu grę kilkoma innymi elementami klasycznymi, ale zrealizowanymi w oryginalny sposób, np. muzyka, skok w hiperprzestrzeń itp.

Dodatkowo, co ciekawe w 8 sekundzie owej reklamy słychać strzały niemal identyczne (może identyczne ?) jak te, które słyszeliśmy w czasie walk w owych filmach.

Całość tej reklamy w moim przekonaniu wiąże się również z dorobkiem Staszka Mąderka, np. tekst numer 2.


W moim programie, który napisałem w C/C++, zrobiłem niewielki engine 3D do zobrazowania kosmosu i innych klasycznych elementów z Gwiezdnych Wojen. Całość napisałem głównie dla własnej przyjemności i satysfakcji – szczególnie, że nie korzystałem z OpenGL czy DirectX 3D tylko wszystko zrobiłem ręcznie.
...a jak ktoś chce mi jeszcze za to płacić, to... ;):)

Jeśli chodzi o odniesienia do GW, to u mnie wymyśliłem podobny scenariusz, mianowicie całość rozpoczyna się napisem „Całkiem niedawno temu, a nawet całkiem blisko na horyzoncie polskiej nauki pojawił się...” ;)
Animacja była liczona w real-time w 1024x768 więc wtedy komputery ledwo dawały sobie rade;)

Powiem szczerze, że na sali pełnej lekarzy i profesorów z całego kraju pojawiło się sympatyczne poruszenie, gdy to zobaczyli oraz usłyszeli muzykę z GW – jak widać filmy te są bardzo lubiane na całym świecie, nawet w takich środowiskach ;):)

Nie jeden np. reżyser chciałby osiągnąć coś równie niezwykłego jak fenomen Gwiezdnych Wojen.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...