niedziela, 7 lutego 2010

Muzyka z "Wings of death" na małym Atari!

To jeden z najbardziej udanych utworów na ośmiobitowym komputerze Atari ! Autorem jest Miker, który dokonał niemałego osiągnięcia, gdyż oryginalny utwór na jakim się wzorował pochodzi z Atari ST/STE (z 1985 roku), które ma znacznie większe możliwości.
Przykładowo na ST/STE jest jeden kanał z perkusją na samplach (pozostała muzyka jest na Yamaha YM2149), a Miker nawet nie użył w swojej wersji sampli, tylko jakoś je emuluje ;):) Jest to bardzo praktyczne bo dzięki temu możliwe jest (technicznie) zrobienie tej gry na małym Atari - o ile znajdzie się jakiś chętny koder;)

Wings of death na Atari ST/STEWings of death na Atari ST/STE

Oto utwór POKEY_Miker_fromgame_Wingsofdeath2 (w pliku ogg) - abyście sami mogli się przekonać jak magiczne rzeczy można zrobić na komputerze z 1979 roku ! Wiele osób uważa, że Mierowi wyszło to lepiej niż na Atari ST/STE! i naprawdę trudno mi się z tym nie zgodzić - wielki szacun!


Update:
Tu można porównać tę muzykę z wersją na Atari ST/STE:


Wings Of Death Atari ST(e) - Level 1 & 2

Miker zrobił i pierwszy i drugi utwór, ale tu chodzi o ten drugi.

2 komentarze:

DAK pisze...

Witaj(cie)!
Utworek jest tak przyjemny dla ucha, że zapętliłem go i odsłuchuję już n-ty raz. Za każdym razem bardziej mi się podoba (i tak od momentu pojawienia się na blogu TDC). Nagrałem nawet na komórkę, aby mieć go zawsze przy sobie (jak mi będzie smutno :) ).
A jak się przyjemnie słuch tego podczas prowadzenia auta... mmm super brawo dla twórcy.
pozdrawiam

Tdc pisze...

Witaj DAK!

No ja mam tak samo od paru lat ;) też utworek ten albo słucham na okrągło, albo słucham z dużą uwagą! Ten kawałek na to zasługuje.

Pozdrawiam!



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...