niedziela, 26 października 2008

19 Terminatorów !:)

Terminator to seria filmów, która zaskarbiła sobie u mnie wiele sympatii. Jednak w najbliższym czasie czeka nas wiele miłych niespodzianek. Jak miłych ? No to zależy...

Dziś (przed chwilą) TVP zakończyło emisję drugiej części Terminatora, która jest zapowiedzią rozpoczęcia emisji, wyjątkowej serii, która zainteresuje wielu. Mianowicie od czwartku 30 października rozpoczyna się emisja najnowszego (2008 rok) serialu pt. Terminator: Kroniki Sary Connor - odc. 1 (link do opisu w programie TVP) - przedstawiającego najciekawszy moment, bo wydarzenia po drugiej części, które są (uwaga!) alternatywną wersją tego co widzieliśmy w części III ! Brzmi ciekawie !

Jednym okiem (jak zwykle;) patrzyłem na dzisiejszą emisję II części i była to okropna porażka, tłumaczenie słabe, naiwne, a nawet dziecinne (mogli to puszczać o 15:00 a nie po 22:00...). Do tego modulacja głosu lektora dodawała filmowi jeszcze większej dziecinady, jedyne co mi się z tym kojarzyło to jeszcze większa wpadka niemieckiego kanału Pro7, gdzie dubbing w Gwiezdnych Wojnach (głównie C-3PO), wprawiał w większą radość niż czeska wersja :D :D

Jak serial ma tak samo wyglądać... to ja odpadam...

Emisja serialu w czwartki o godzinie 20:20 na kanale TVP1. Powstały dwa sezony serialu, po 9 odcinków każdy. Tu oficjalna stronka serialu.


Drugą niespodzianką jest to co nas czeka w przyszłym roku ! Mianowicie od 22 maja 2009 na ekrany wchodzi: Terminator - Ocalenie (ang. Terminator Salvation). Miła niespodzianka - może film będzie lepiej przyjęty niż część III. Co ciekawe szanse są na to małe z jednego prostego powodu, jak mówił sam Arnold Schwarzenegger po nakręceniu dwóch pierwszych części:
    Gdziekolwiek bym się nie pojawił na całym świecie, jakiegokolwiek filmu nie promowałbym przez ostatnie dwanaście lat, ludzie niezmienni zadawali mi pytanie: "Kiedy nakręcisz kolejnego Terminatora? Musisz nakręcić Terminatora! Arnold, prosimy cię, zagraj jeszcze raz tę rolę!".

    oraz odnośnie III części:

    Cieszyłem się na myśl, że mam do wykonania pracę, która wymaga ode mnie, abym był w takiej samej formie i kondycji, jaką reprezentowałem kręcąc poprzednie odcinki "Terminatora".

... to jednak w IV części tego aktora zabraknie...

Szczerze mówiąc wydaje mi się że zostanie to przez widzów źle odebrane! Arniego zastąpi w roli Terminatora T-800, jego austryjacki ziomal: Roland Kickinger (aktor - kulturysta - tu zdjęcia z google). Niestety w mojej ocenie aktor ten to jest L. Di Caprio w kulturystyce i pasuje do roli jak... :(

No nic - może fabuła będzie fajniejsza niż w III części.
Jako pocieszenie dla miłośników tematu dodam, że pojawiają się informacje o tym, że w filmie poznamy genezę klasycznego modelu T-800 oraz technologii płynnego metalu zastosowaną w modelu T-1000 (druga część). Dlatego wszystkich miłośników zapraszam do odliczania do 19-tu:)

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witaj(cie),
Oprócz beznadziejnego tłumaczenia, to nie wiem czy wadziłeś, ale wycięte były przynajmniej dwie sceny w tym jedna trwająca ok 6 minut !!! lool. (dobrze, że mam to na DVD :) )
Prawdę mówiąc, jak zasiadłem do TV i programu pierwszego TVP z góry zakładałem i byłem tego prawie pewien, że tłumaczenie będzie zadowalające -- jakież było moje rozczarowanie. Niektóre zwroty rozbawiły mnie do łez.
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ha. Mam jeszcze konkurs dla wszystkich (od TDC wymagam jak najszybszej odpowiedzi :D).

Oto i pytanie:

Ile razy Arnolda zastąpił kaskader i jak się ten jegomość nazywa, w filmie T2 oczywiście?

Nagrodą będzie, hmmm... potwierdzona wiedza na temat filmu :) :D

pozdrawiam

Tdc pisze...

Witaj!

Nie oglądałem tego zbyt uważnie więc nic o tym nie wiem - jaką scenę wycięli ?

Co do tłumaczenia to również albo rozbawiało mnie ono do łez, albo zniesmaczało...
Co do jakości tłumaczeń w TVP to właśnie przygotowałem do publikacji tekst na ten temat (nawiasem mówiąc u Ciebie test był przeprowadzony). Dlatego zapraszam jutro - do lektury:)

Konkurs: nie mam pojęcia - jest to jeden z największych twardzieli kina, więc może stosunkowo mało, szczególnie, że w wielu momentach za niego grała lalka:)

Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

OJ TDC :),

Lalka, ha, podobna, ale młodsza od niego (prawdę powiedziawszy -- ten to jest dopiero facet ze stalowymi dzwonami - niech to będzie jako podpowiedź).
Co do scen:
pierwsza - jak Sara i John przestawiają jednostkę centralną terminatora w tryb uczenia się (Sara ma ogromny apetyt na zniszczenie CPU, ale John upiera się, ba rozkazuje matce, aby zostawiła T2 przy sprawności działania -- no problemo, itd)
druga - już na samym końcu jak Sara wyjeżdża jeepem do meksyku itd, itp. :)

pozdrawiam

Tdc pisze...

Naprawdę nie mam pojęcia, ale lalka jest fajna:) Właśnie slajdy jakiś czas temu przygotowywałem o tym filmie, bo przygotowuję się do nowego tematu do prelekcji - omawianie klasycznych filmów SF:)

Sceny: pierwszej nie bardzo kojarzę, ale druga to miała miejsce w Terminatorze I - może pomyliłeś ?

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Tak, tak, co do wyjazdu do Meksyku - pomyliłem się, miało to miejsce w T1.
Jednak scena z przełączeniem CPU jest w oryginale, a tu została wycięta.



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...