wtorek, 16 września 2008

Efekty specjalne w Cryengine 2

DAK przesłał nam właśnie rewelacyjny film, który prezentuje bardzo ciekawe efekty zaimplementowane w finalnej wersji engine'u Cryengine 2. Jest on wykorzysywany w grze "CRYSIS".

Niestety film "Cryengine 2 special effects" (link na YT), jest niezwykle słabej jakości, nawet jak na YT, ale mimo to warto go zobaczyć:


Efekty tu ukazane są bardzo fajne, szczególnie zainteresowała mnie gigantyczna eksplozja, gdyż ja kiedyś (około roku 2000) wraz z kolegą planowałem powstanie takiego engine'u i właśnie modelowaliśmy (w głowach) algorytmy do takich rzeczy. Ja np. zastanawiałem się nad optymalizacją fali uderzeniowej przechodzącej przez tunel, np. pełen samochodów itp. Projektowaliśmy wiele innych rzeczy, które tu nie zostały ukazane, ale są już osiągalne na innych engine'ach, choć te niekiedy wymagają dodatkowych kart z procesorami liczącymi fizykę w RT... ;)

Super ! dzięki DAK!:)

Oto ostatnie posty, które również poruszają podobną tematykę: "Havok/euphoria fizyczny engine dla SW" oraz "2008 - nowa era gier komputerowych !:)".


Update:
DAK przesyła następny film, przedstawiajacy rozgrywkę z gry "CRYSIS" (link na YT):

Pomimo słabej jakości filmu - widać, że grafika w grze jest wspaniała. Jednak wg. mnie w pewnym momencie widać błąd w generowaniu jakiejś palmy.

Dzięki DAK !:)


Update:
Tu jest opis gry CRYSIS z bloga Horrorusa użytkownika forum Atariarea.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...