środa, 2 lipca 2008

Zapomniane gry

Ciekawa sprawa wypłynęła w ostatnich dniach. Zgłosił się do mnie Miker, osoba mocno związana z polską demosceną: wspaniały muzyk oraz pasjonat – jak zaraz się okaże – niemałej miary.

Napisał do mnie list o tytule „Bomb Jane(?)”, tytuł ten wprost powalił mnie na ziemię ! Ale najpierw treść listu:

    Tak sobie pokojarzyłem fakty z atari.online oraz anonse pochodzące z Mirage'u...

    Podobno masz gdzieś u siebie dyskietkę/dyskietki z grafiką do tego nigdy nie wydanego klona Bomb Jacka.

    Dało by się tego poszukać? - spróbuj przynajmniej (ludziki z Atarimanii nawet pytają)

    I jeszcze jedno - czy jakieś informacje na temat tytułu "997" są Ci znane.


Otóż, gry „997” oraz „Bomb Jane” były nigdy niewydanymi/nieukończonymi grami opracowywanymi w firmie Mirage (polski producent gier na Atari). Właściwie nikt nie powinien wiedzieć o ich istnieniu. Dlatego jak przeczytałem ten list to nie mogłem oczom uwierzyć ! Skąd ludzie (internauci) wiedzą o tych tytułach ??
...i jeszcze na dodatek Miker pisze o tym właśnie do mnie :)

Sprawa polega na tym, że „Bomb Jane” to gra wymyślona przeze mnie (chyba) w 1989 roku. Pisałem jej pierwsze testowe wersje, a następnie ostateczną wersję pisał Bzyk. Niestety wskutek awarii stacji CA-2001, stracił swoją pracę i projekt upadł...
Oryginalna gra „Bomb Jack” z automatów arcade

Natomiast gra „997”, jest również mojego autorstwa i dlatego wiem, że właściwie nikt nic nie powinien wiedzieć o tych grach – a tu takie zaskoczenie !:)

Cały temat rozpoczął się od „Geografii Polski” (link do forum AtariArea), której również jestem autorem wraz z Bzykiem (choć nie jest to podane oficjalnie w programie). Innym razem opiszę perypetie związane z tym tematem.
Tu jest info na atarimania (a tu co to jest Atarimania).


Fajne jednak jest to, jak pozytywnie mnie zaskoczyła nieprawdopodobna wiedza i doświadczenie takich ludzi jak Miker !:) Który nie dość, że wiedział o co chodzi to jeszcze do mnie z tym się zgłosił :):)
Naprawdę podziwiam jego oraz jemu podobnych ludzi z Atarimanii.


Wygląda na to, że będę musiał wszystko dokładnie opowiedzieć jak to było, kiedy i gdzie – bo jest wielu takich, których takie tematy interesują. A ja chętnie się podzielę tą wiedzą :)


Update:
W 2010 roku nastąpiła publikacja wstępnej wersji (z 1989 roku) gry 997.

3 komentarze:

bzyk pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
bzyk pisze...

bOMB jANE to miał być klon Bomb Jacka (tylko jeszcze lepsiejszy) której nie było na A. o grze której istnieniu nie miałem pojęcia, za to Tomek się w tym zagrywał na automatach i porobił fajne do niej grafiki a mi ... CA2001 się popsuła i popadłem w alkoholizm.

Tdc pisze...

asmare: ale sobie nick wymyśliłeś :):) "asmare" ?? taaak... wiem o co chodzi :) :):)

Tak właśnie tak było i to faktycznie było ciekawe bo Ty jej właśnie nigdy nie widziałeś na oczy :):)
Co do tego zagrywania to nie przesadzajmy, ja tę grę lubiłem platonicznie :D ;) zn. nie było jej nigdzie blisko, a poza tym byłem wtedy smarkacz i była ona dla mnie za trudna.

Co do perypetii z tym programem, to faktycznie jest ciekawa sprawa. Opisz to sobie i podeślij Kaz'owi bo On tylko na to czeka !:)

Pozdrawiam.



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...