wtorek, 10 stycznia 2023

WHO ostrzega przed XBB.1.5

Podwariant XBB.1.5 Omicron jest niespodziewanie szybkim napastnikiem USA i charakteryzuje się ogromną prędkością zarażania. Ponieważ trudno jest zapamiętać taką nazwę, to wymyślono mu nazwę kraken... którą dziś serwisy piszą z dużych liter...

Ja bym z tym nie przesadzał, najpierw WHO nawaliło na całej linii, gdy epidemia się rozwijała w Chinach i przez działania obydwu rozlała się na cały świat.

Tymczasem teraz, gdy pojawił się na szczęście niezbyt groźny wariant to nazwano go krakenem??

Dla mnie to jakaś manipulacja, wirus ludziom już obrzydł i większość w Polsce (bo w innych krajach już nie - nawet naszych ościennych) o nim zapomniała. Tymczasem próbuje się znów przykuć naszą uwagę nowym "podwariantem"??

Kraken się wszystkim kojarzy z filmem o piratach, zwykłego wirusa nazywać od ogromnego potwora morskiego, który siał tym razem zupełnie uprawniony strach?

Dla mnie gruba przesada...

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...