środa, 8 września 2010

Doktor Who - nowości

Jak informowałem, w tygodniu o dogodnej porze emitowane są odcinki pierwszych serii doktora na kanale BBC Entertainment. W tym miejscu pisałem, że w obecnym tygodniu emitowane są po dwa odcinki II serii i to o godzinę wcześniej.

Zostałem tym zaskoczony, ale okazuje się, że emitowane odcinki to nowsza ich wersja, mianowicie dodano nowe tłumaczenie. Obecnie jest to inna firma, inny tłumacz oraz lektor. Wcześniej za tłumaczenie odpowiedzialny był Paweł Lesisz, który zasłynął w TVP fatalnym tłumaczeniem Gwiezdnych Wojen.
Trudno jest mi ocenić, czy tłumaczenie Doktora było równie złe, ale trzeba przyznać, że obecne się bardzo różni, a nawet wprowadzono nowe nazwy własne (np. wcześniej, zgodnie z Wikipedią byli Cybermani itp.).

Doctor Who 2010 titleDoctor Who 2010 title

Rok temu informowałem o emisji po raz pierwszy w Polsce 4 sezonu doktora (z 2008 roku), jednak teraz pojawiła się pierwsza zapowiedź emisji 5 sezonu, w którym po raz pierwszy w roli doktora pojawi się Matt Smith (odcinki powstałe od 1 stycznia 2010), wcześniej rolę tę z powodzeniem odgrywał David Tennant.

Dodatkowo znalazłem najnowszy wygląd odwiecznych wrogów Doktora, czyli Daleków z 5 sezonu:

Dalek 2010 RedesignDalek 2010 Redesign

Czwarty sezon Doktora nie był zły, ale jednak nisko go oceniam, głównie za sprawą nowej towarzyszki doktora granej przez Catherine Tate (choć i tak wypadła świetnie jak na swoje możliwości) oraz słabo przemyślanej fabuły i intrygi. W mojej ocenie najlepiej prezentują się dwa ostatnie odcinki serii, w których spotykamy wszystkich wcześniejszych towarzyszy Doktora. To potężne uderzenie fabuły i intrygi, ale niestety wypełnione dużą ilością błędów i niekonsekwencji (o czym pisałem w update do tego postu).


Życzę sobie i Wam, aby 5 sezon doktora był dużo ciekawszy !;) a przekonać się o tym będzie można już niebawem !


Update:
Wszystko wskazuje na to, że pierwszy odcinek 5 sezonu Doktora zostanie wyemitowany 3 października.


Update:
Okazuje się, że jednak nie zostały w obecnie emitowanym sezonie wprowadzone nowe nazwy własne. Po prostu w krótkim zwiastunie padło słowo cyborg. Jednak tłumaczenie jest zupełnie nowe.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...