czwartek, 26 stycznia 2017

Bezpieczeństwo konta Google - atak?

Dziś odcięło mnie od internetu (provider nie potrafi odpowiedzieć na pytanie dlaczego). W czasie gdy nie miałem internetu otrzymałem dwa SMSy z numeru +48513476xyz:
- 26/1/2017
- 26/1/2017

O treści:
    x-yzabcd is your Google verification code.
Przejmuję się tym, gdyż już raz (kilka lat temu) ktoś dokonał włamu na moje konto i usunął tego bloga w całości (po tym zdarzeniu uruchomiłem dodatkowe formy zabezpieczenia konta, co widać powyżej). Dodatkowo czas w jakim przyszły te dwa SMSy świadczy czy był to człowiek czy bot.

Google w takich sytuacjach udziela takich oto porad (jedynie w j. angielskim).

Dostawca internetowy sprawdził co mógł, podał też kilka porad, ale tak naprawdę nie wiadomo co z tym robić dalej. Jednego jestem pewien ktoś chciał się zalogować i nie byłem to ja (o ile ten numer telefonu należy do Google).


Update:
Sprawdziłem: jeśli ja otrzymuję numer weryfikacyjny to otrzymuję SMSa, którego nadawcą jest "Google", a nie jakiś numer telefonu (za każdym razem inny). Dodatkowo taki SMS jest w języku polskim, tymczasem powyższe SMSy były w języku obcym.

Z powyższego wnoszę, że albo ktoś próbował się zalogować z innej części świata (i wtedy również numer telefonu jest inny), albo ktoś jedynie próbował się podszyć pod proces weryfikacji konta Google (właściwie jest to bezsensowne, no chyba że ktoś jedynie chce wywołać u kogoś niepokój...).
Jednak podszywanie się pod osobę lub firmę jest przestępstwem.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...