poniedziałek, 10 kwietnia 2017

"Spadła z obłoków" radocha dla dzieciaków z PRLu

"Spadła z obłoków" to czechosłowacki serial SF dla dzieci, emitowany w latach 80. w TVP (Wikipedia). Dla mnie był to bardzo fajny serial, który wywarł na mnie (jako na dziecku) tak duże wrażenie, że do dziś pamiętam jego tytuł;)

Serial jak na rok 1978 robił wrażenie licznością i zaawansowaniem efektów specjalnych, które były rzadkością w produkcjach z bloku socjalistycznego. Cóż, dla mnie to kawał historii i mojego dzieciństwa;)

Na YT została wyłączona możliwość zamieszczenia filmu na stronkach, więc podaję jedynie linki:

Majka z Kosmosu / Spadła z obłoków / Spadla z oblakov - 1/13 (wersja z rosyjskim lektorem(YT)

Właściwa treść odcinka zaczyna się od 19 minuty. Majka spadła z nieba i w ten sposób zaczynają się przygody przyjaciół na następnych 12 odcinków serialu;)
She came out of the blue sky (Fallen from the sky) (wersja z angielskimi napisami) YT

Odcinek 2: Majka z Kosmosu / Spadła z obłoków / Spadla z oblakov - 2/13 (YT)
To dopiero w drugim odcinku zaczyna się właściwa treść serialu, która wypełnia wszystkie pozostałe odcinki serii.

Główną rolę kosmitki zagrała Zuzana Pravňanská, którą z ciekawością bym dziś zobaczył, a nawet chętnie się z nią umówił;)


Update:
Majka posiada encyklopedyczną wiedzę o Ziemi, jednak w tym celu używa swojego tajemniczego paska. Dziś na myśli mi przychodzi, że to zestaw pendrive'ów, które wsadza do komputera (tabletu??) znajdującego się na wysokości sprzączki ;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...