czwartek, 8 lipca 2010

Pytanie o sondę kosmiczną Voyager 2

Zadałem Wam w kilkudniowej ankiecie pytanie:
    Kiedy sonda kosmiczna Voyager 2 (wystrzelona w 1977 roku) minie Syriusza, czyli jedną z najbliższych gwiazd ?
A dostępne odpowiedzi to:
    - za rok
    - za 112 lat
    - za 255 lat
    - za 10 000 lat
    - za 296 000 lat
    - za 4 miliony lat
    - nie mam pojęcia
Daliście odpowiedzi: jedna na 10 000 lat, jedna na 296 000 lat oraz jedna na "nie mam pojęcia".

Zdjęcie Syriusza A oraz Syriusza B (u dołu, z lewej) wykonane przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a

Zdjęcie Syriusza A oraz Syriusza B (u dołu, z lewej)
wykonane przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a

Prawidłową odpowiedzią (którą można sprawdzić w Wikipedii) jest:
    Sonda kosmiczna Voyager 2, wystrzelona 20 sierpnia 1977 roku z Ziemi z międzyplanetarną misją badania Układu Słonecznego, za około 296 tysięcy lat minie Syriusza w odległości około 4,3 lat świetlnych.

    (...) Leżąc w odległości 8,6 lat świetlnych (2,6 parseków) od Ziemi, Syriusz jest jedną z najbliższych gwiazd. (...)
Tak trudne pytanie zadałem Wam właśnie jako pewien eksperyment, gdyż wiedza taka dalece wybiega poza wiedzę dostępną internaucie (oczywiście wiedzę z głowy). Jednak mimo to ktoś udzielił właściwej odpowiedzi ! Myślę, że jest to odpowiedz osoby tak samo lubiącej tematykę kosmiczną jak ja.

Widząc, że dobra odpowiedź już padła, aby spowodować większą reprezentatywność wyników, sam oddałem głos "nie mam pojęcia", gdyż dopóki nie doczytałem tego w Wikipedii to nie miałem pojęcia o tym ;)


Dziękuję za oddane głosy w tej przyspieszonej sondzie, następnym razem nie będę zadawał tak KOSMICZNYCH pytań ;):) Ale na pewno postaram się aby Was czymś zaskoczyć ;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...