wtorek, 19 września 2017

Dzik jest dziki, dzik jest zły

Bzdura! Przed chwilką wróciłem z mojej tradycyjnej wyprawy rowerowej i zaraz na początku lasu spotkałem dzika/i, był jakieś 8m przede mną i miał mnie na rowerze w takim poważaniu jak czyściciele kamienic lokatorów:D

Próbując wykorzystać ostatnie chwile lata (ostatnio pisałem o nim), wybrałem się dziś na rowerową wycieczkę (cały czas Warszawa). Zwykle jest to powodem ciekawych spotkań, np. z łosiem, chyba żubrem, sarnami, wężami itp. Dzik mimo, że dość banalny, to jednak na mojej trasie rowerowej trudny do namierzenia, to chyba moje pierwsze rowerowe spotkanie z tym ponoć dzikim zwierzem;)

To jednak nie koniec, jakieś 10m nad drzewami przelatywał duży i głośny ptak. Nie widziałem go choć przelatywał nad moją głową, najpierw go słyszałem z lewej, potem po środku a potem po prawej stronie lasu (i ścieżki jaką jechałem). Ze znajomości filmów przyrodniczych wnoszę po dźwiękach, że był to sokół lub orzeł, choć te w Warszawie są raczej niespotykane. Natomiast dwa lub trzy lata temu rowerem goniłem sokoła niedaleko tego miejsca co dziś przelatywał (wtedy go widziałem).

Kolejnym nietypowym spotkaniem były trzy grzybiarki, które spotkałem wracając, czyli na samym skraju lasu od strony Warszawy i lotniska. Zapytane powiedziały, że grzybów jest jedynie trochę... nic dziwnego, to z pewnością nie jest dobre miejsce na grzyby;) Prędzej zaskrońca lub żmiję można tu spotkać:P

Poszukiwania grzybów były niedaleko tego miejsca (zdj. Miker)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...