poniedziałek, 28 kwietnia 2008

Ubuntu bez roota...

Jakiś czas temu miałem ciekawy problem, używałem Ubuntu 7.10 LiveCD i straciłem w systemie roota ! Miałem istotne rzeczy do zgrania, ale nie mogłem podmontować dysków HDD oraz pendrive'a ! Rozglądałem się po systemie i działy się zadziwiające rzeczy ! Czegoś takiego jeszcze nie widziałem: podstawowe polecenia sypały przedziwnymi błędami i nie ma się co dziwić bo w końcu to dość nietypowa sytuacja dla systemu :)

Na szczęście istnieje coś takiego jak internet i uploadowałem te dane...
... no i całe szczęście że to był LiveCD, a nie mój zainstalowany system !:D


Teraz odnalazłem opis tego problemu na stronce https://wiki.ubuntu.com/GutsyGibbon/ReleaseNotes/pl, gdzie czytamy:

    Narzędzie do zarządzania użytkownikami może gubić uprawnienia użytkowników

    Pojawiły się doniesienia, że narzędzie do zarządzania kontami użytkowników Ustawienia użytkowników (menu System -> Administracja -> Użytkownicy i grupy) w pewnych przypadkach usuwa członkostwo wszystkich użytkowników w grupach przy dodawaniu nowego użytkownika, co oznacza, że tracą oni uprawnienia administracyjne, pozostawiając system bez jakiegokolwiek dostępu administracyjnego. Obecnie nie jest znany sposób naprawy. Błąd #26338.


Jak widać człowiek cały czas może spotkać się z czymś nieoczekiwanym:)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...