środa, 15 października 2008

Demonstracja Multi-touch

DAK przesłał nam bardzo ciekawy materiał, w którym Jeff Han prezentuje możliwości bardzo interesującego urządzenia (i oprogramowania) tzw. Multi-touch, które z założenia jest następcą monitora, myszki... i nie tylko !

Oto ten materiał:

Multi-touch demo from Pawel Pilarczyk on Vimeo.

Naprawdę fajne !

To się nie chce wierzyć, ale futurystyczna wizja przedstawiona w filmie "Raport mniejszości" z 2002 roku (czyli Minority report z Tomem Cruisem, który nawiasem mówiąc sprezentowałem ostatnio DAKowi gdy u niego byłem) - stała się rzeczywistością szybciej niż (zapewne) ktokolwiek by przypuszczał!
Jednak w mojej ocenie to co prezentuje Jeff to znacznie bardziej zaawansowane, przydatne oraz praktyczne urządzenie niż to co zostało ukazane w filmie.

Nawiasem mówiąc, warto dodać, że urządzenie nie wymaga bezpośredniego dotykania powierzchni obrazu (nie ma pozostawiania śladów palców itp.).


Czy jednak się to przyjmie ? Mimo, że bardzo mi się to podoba, to jednak mam wiele obaw...
Szczególnie, że po takiej pracy wiele osób będzie miało nadwyrężone mięśnie i stawy :( Tak miał kiedyś mój brat, który współpracował przy powstawaniu wirtualnych gier dla PlayStation.
Natomiast w przypadku wszelkiego rodzaju prelekcji oraz zaawansowanych prac graficznych itp. to naprawdę trudno znaleźć coś lepszego i ciekawszego.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...