środa, 25 sierpnia 2010

Rexona – być może nie wiesz...

W ostatnich miesiącach ludność w PL jest karmiona reklamą, której treść wydaje mi się obraźliwa. Mianowicie słyszymy:
    być może nie wiesz, że twój zapach może odpychać
...czyli kobieta jest traktowana jako idiotka, która nie wie że pot może odpychać... :(

Co (po raz kolejny :-P) przypomnę:


Rexona reklama - śmierdzieć jak świnia


Szukając tego materiału wideo w necie, nie spodziewałem się, że znajdę tak trafną ocenę tej sytuacji. Użytkownik YT napisał:

    Rexona reklama - śmierdzieć jak świnia

    Obraz kobiety w reklamach, czyli dlaczego kobiety się malują i perfumują? (...)


Jednak z punktu widzenia inżynierii społecznej, cel tej reklamy jest jasny i prawidłowo zaprojektowany. Mianowicie, bez względu na to jakiego typu widz będzie reklamę oglądał/słuchał to podatny target faktycznie zacznie się zastanawiać czy mój zapach odpycha (a psychika kobiety jest często podatna na tego typu sugestie). W efekcie osoby podatne na tego typu manipulacje być może faktycznie kupią reklamowany produkt. Czyli marketingowy cel osiągnięty, ale ja jako obywatel mówię takiemu traktowaniu nas - stanowcze nie !

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Tomku, ja dlatego zaprzestałam oglądać telewizję. Reklamy są coraz głupsze, bodzą w ludzkie emocje lub w godność człowieka. Zresztą nie tylko reklamy. Inn



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...