czwartek, 19 kwietnia 2012

CryEngine 3 - SDK Update 3.4

Wielokrotnie z DAKiem poruszaliśmy temat nowoczesnych enginów działających w czasie rzeczywistym lub nie, efektów itp. (np. tu i tu). Tym razem kolejny filmik obrazujący nowe możliwości silnika CryEngine (wer. 3.4) opracowywanego przez Studio Crytek, a sam filmik podesłał mi mój uczeń Dawid. Oto opis dodany przez osobę zamieszczającą filmiki:
    Further increasing the creative power at developers' fingertips, Crytek today announced the arrival of a feature-filled update to its award-winning game development solution, CryENGINE 3. The CryENGINE 3 SDK now presents users with brand new tools to tap into, including revamped DirectX 11 tessellation, advanced character rendering options, improved AI system and much more.



CryEngine 3 - SDK Update 3.4 Trailer


W internecie trwają dyskusje czy widoczni na filmiku kosmici są nowymi przeciwnikami w grze Crysis 3.


Update:
Link od DAKa Revolutionary soft-body physics in CryEngine3 , dzięki!;)

Nie był bym sobą gdybym nie przygotował listy bugów;)
- czas: 0:27 lekko widoczne przenikanie maski samochodu ze ścianą
- 0:32 to samo co wyżej ale lepiej widoczne
- 0:39 tu widać jak ściana (ciemnoszary kwadrat) jest widoczna od wewnętrznej strony
- 1:04 źle zaprojektowana fizyka, samochody wyczynowe mają mocowaną metalową klatkę aby podczas dachowania nie zgniatały kierowcy. Tu widzimy że samochód nie ma klatki, a fizyka zachowuje się jakby ją miał. Powinno to wyglądać tak jak tutaj: 1:15.
- 1:10 a tu widać że ma cały czas przednią szybę w całości :P
- 1:09 przez maskę widać szybę
- 1:19 znów samochód się odbija jakby miał super klatkę zamontowaną
- 1:23 znów to samo
- 2:18 tu coś z samochodu przeszło na wylot
- 2:26 znów nieprawidłowe dachowanie
- 3:09 maska się nieznacznie przenika z rogiem ściany, a wszystkie szyby są cały czas całe!
- 3:20 ten skok jest bardzo ładny! Problem jedynie w tym, że w 3:23 powinien zarysować podłoże zderzakiem i innymi elementami...
- 3:26 tu spora część (dolnej, przedniej części) maski przenika się z podłożem - w zwolnieniu to bardzo dobrze widać, pod względem fizyki się tak "czepia" podłoża;)
- 3:35 oba tylne koła przenikają się z przeszkodą, ale przynajmniej fajnie sprężynowały;)

Jest jeszcze cała masa różnych innych uproszczeń, ale i tak bardzo mi się podoba bo to jest wreszcie liczone w czasie rzeczywistym !;) Dlatego dla Twórców CryEngine 3 należą się zasłużone brawa!;)

2 komentarze:

DAK pisze...

Witaj(cie),

Tak :)

Dobrze uzupełnić ten wpis o taki materiał video:

http://www.youtube.com/watch?v=KppTmsNFneg&feature=player_embedded

W sumie przecież nic nowego -- takie symulacje już dawno były (i są) stosowane.
Daje to jednak pewien obraz o rozwoju silników gier (oraz samych grach) w najbliższych latach. Dzisiejsze GPU w połączeniu z silnymi, nowoczesnymi CPU mają sporo mocy obliczeniowej, którą można wykorzystać nie tylko do tworzenia fotorealistycznego wirtualnego świata, ale tchnąć w niego życie (czyli IA i fizykę).

//pozdrawiam

Tdc pisze...

Tak, bardzo fajny filmik, jeśli chodzi o mnie to właśnie takiej fizyki mi brakowało w grach!



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...