poniedziałek, 28 lipca 2008

Dzisiejszy powrót z copyparty :)

Party, party i po party !:(
Już dziś wróciliśmy z imprezki organizowanej przez Ryśka M. "Głuchołazy 2k8". Party było niezwykle udane pod każdym względem. A prac na Compo było zatrzęsienie w stosunku do poprzednich imprez.

Wszyscy oceniają tegoroczną edycję jako niezwykle udaną, a atrakcje oceniają jako te na najwyższym poziomie !:)

Partyzantów było wielu, więc wszystko się zgadzało:) Z drugiej strony wiele osób nie dotarło :( Były też takie które wpadły dosłownie na chwilkę 8-/ :)

Ja tym razem jestem najmniej odpowiednią osobą do relacjonowania party, gdyż na wzór dawnych imprez zaangażowałem siebie (oraz Konopa) do tworzenia demka, tak więc większość towarzyskich atrakcji mnie tym razem ominęła ;)
Jednak mimo to będę musiał coś opisać, gdyż już dobrze ponad pół roku temu obiecałem Kazowi, że opiszę specjalnie dla niego relację z tej imprezy:)

Z racji naszej zaciętej walki otrzymałem wiele niemałych komplementów. Na początku na party podszedł do mnie Epi i powiedział, że przecież ja już koduję ponad 30 godzin ?? Ja przytaknąłem, a On wyraził swój wielki podziw. Następnie na forum AA w pierwszym popartowym poście pojawiają się następne komentarze np.:
* grzybson: "Kolejny frasun dla tdc'a za wytrwałą, czy wręcz szaloną walkę o ukończenie dema (...)"
* śmigło .::. : "+szacunek dla TDC i Konopa, którzy siedzieli nad kodem chyba przeszło 30h..."
* Piguła/Shpoon: "TDC - podziwiam za wytrwałość - patrząc na Twój duet z Konopem przed oczami miałem imprezki z przed paru lat!!!"

Z rzeczy, które oddają klimat imprezki i obecnie przychodzą mi do głowy na świeżo po party to:

Sikor zauważył, że z roku na rok przybywa laptopów na naszej polskiej demoscenie. W tym roku było prawdziwe zatrzęsienie, przy obu stolikach, które były obok mnie był wykorzystany każdy 1 cm^2 na wszelkiego rodzaju laptopy !:) Może to się wyda chore, ale faktycznie były to kolejne rzędy stojących za sobą i obok siebie laptopów ! oraz oczywiście atarek ;P ;)

Wspomnę mój dzisiejszy poranny dialog z Grzybsonem:
Grzybson: "Idę wziąć prysznic"
Ja: "To weź i dla mnie"
Po jakimś czasie pojawia się Grzybson w drzwiach i mówi: "chciałeś abym Tobie przyniósł prysznic...", a w ręku trzyma prysznicową słuchawkę :):)

Inną ciekawostką było to gdy nie działała nam prosta procedurka w Action! (inna sprawa że jest to wyjątkowy język programowania, na który muszę poświęcić w przyszłości sporo miejsca - tu lub na innej stronce).
Sedno sprawy skupiało się na tym że ja ostatnio programowałem w tym języku około 1994 roku i do dziś już nic nie pamiętam :( dlatego programowałem tak na czuja. W pewnym momencie Konop powiedział mi, żebym zrobił pewną procedurę, gdy ją zrobiłem okazało się że nie działa. To było dość dziwne bo obaj nie programujemy od wczoraj.

Istota tematu polega na tym, że procedura w C/C++ wygląda w ten sposób:
    void tojestprocedura (void)
    {
    //... tu coś jest
    return; // opcjonalny
    }
Natomiast ja po tak dużym zmęczeniu i niewyspaniu napisałem coś na kształt tego co jest w C/C++, czyli zamieniłem nawiasy { i } na ich odpowiednik w Action!:
    proc tojestprocedura()
    do
    ; tu coś jest
    od
    return ;jest wymagany
Okazało się, że Action! ma wiele bardzo fajnych i unikalnych cech (niespotykanych nawet w takich językach jak C/C++ czy Java itp.), mianowicie nie wymaga dodatkowego zaznaczania bloku w procedurze - procedura jest nią bez zbędnych dodatków. Dlatego po dodaniu "do" i "od" zamiast nawiasów "{", "}", dodałem do środka pętlę ! Najgorsze jednak było to, że pętla ta była pętlą nieskończoną... ;-)
Ot cała sprawa ;-)


Wyniki kompotów (za atariarea):

Demo compo:

1. Pure / LaResistance
2. Unfused / MEC
3. MR6502 / Blowjobb
4. WTF / Animkomials

Music Compo:

1. Who knows - Raster / CPU
2. Bazaltowy Rzezimieszek - Yerzmyey / H-PRG
.. Bug in the mug - Dhor / MEC
.. Przyjacielska rada - Lisu

Graphics Compo:

1. Tempting - Powrooz / LaResistance
2. Atari z ojca na syna - Kaz
.. Beerix - Raster / CPU
.. Escape from Zion - Kozyca / Samar
.. Love is undead - Kozyca / Samar
.. Major Nemos - Kaz

Intro Compo:

1. Crossover - MaPa + PG + Raster
2. Grzybson Intro 7 - Grzybson

Music Cover Compo:

1. m4700rK4 - Epi/Tristesse
2. Flimbo`s Quest - Miker/Blowjobb/New Generation

Na uwagę zasługuje demko "Unfused" (MEC), które najbardziej mi się podobało, uważam że jest godne uwagi oraz jak to zauważył Konop posiada świetną demosceniczną muzykę.

Na razie to tyle bo padam już ze zmęczenia. Niebawem będzie więcej :)


Update:
W tym miejscu można zassać całość kompotowych prac (z atarionline.pl).

Pierwsze miejsce w kategorii demo to "Pure" (LaResistance) - zagłosuj na to demko na serwisie pouet.net. A tak się ono prezentuje:

Tu jest link do YT.

Oraz drugie miejsce "Unfused" M.E.C. - tu głosujemy na pouet.net. A tu oglądamy:

Link do stronki YT.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Impreza wygląda na bardzo udaną, za rok muszę koniecznie tam zawitać.
No i aż 4 dema wystawione, to bardzo cieszy :)

Tdc pisze...

Witaj!:)

> Impreza wygląda na bardzo udaną

Faktycznie, wszyscy uczestnicy oceniają party jako bardzo udane:)

> za rok muszę koniecznie tam zawitać.

Koniecznie, koniecznie ! Zapraszam w imieniu Ryśka !:)

A nie zechciałbyś przygotować jakiejś fajnej (np. renderowanej) grafiki (na małym Atari będzie to 15 tryb graficzny), do mojego demka, które w założeniu ma być zaprezentowane za rok ?

Jest przygotowany całkiem fajny efekt pokazywania się tego obrazka, brakuje jednak samego obrazka.

> No i aż 4 dema wystawione, to bardzo cieszy :)

Tak, ja też byłem pozytywnie zaskoczony (szczególnie że było jeszcze jedno demko niedokończone), a ich jakość była wspaniała.

Pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

>A nie zechciałbyś przygotować jakiejś fajnej (np. renderowanej) grafiki (na małym Atari będzie to 15 tryb graficzny), do mojego demka, które w założeniu ma być zaprezentowane za rok ?


Pewnie, z przyjemnością! Tym większa ze udzielałem się już demoscenowo na większości platform sprzętowych a tylko na Atari nie miałem jakoś okazji :) Mogę zrobić zarówno ray jaki i pixel, to tylko zależy od Ciebie. Przyślij mi dokładny opis dotyczący tematyki, kolorystyki tudzież klimatu dema i zabieram sie do roboty zaraz po riverwash (na który tez przygotowuje z moja grupa fajne demko, tyle ze na pc ;)). Pisz najlepiej na priv, kontakt masz na moim blogu.

Tdc pisze...

Ok, dzięki:)



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...