środa, 21 stycznia 2009

Multimedia Polska - interesująca oferta

Jak wspominałem ostatnio (6 dni bez netu :() wskutek karygodnych zachowań UPC, rezygnuję z jej usług. Zaznajomiłem się z ofertą firmy Multimedia Polska i muszę z zaskoczeniem powiedzieć, że jej oferta jest niezwykle atrakcyjna (szczególnie cenowo). Do tej pory najlepszą ofertę pod względem możliwości, parametrów i cen miało UPC, jednak teraz jak widać sytuacja się radykalnie zmieniła.

W tej chwili mam w UPC: TV analogową (z którą jest wiele problemów !), telefon stacjonarny (VoIP) oraz internet 2 Mb. Za całość płacę około 150 - 160 zł miesięcznie (no chyba, że zbyt dużo sobie pogadam przez telefon). Oferta jaką mi zaproponowano w Multimediach daje mi to samo (a nawet więcej w TV i tel.) za 102 zł !

Dokładnie to mam obecnie w UPC za ~150 zł:
    1. Telewizję analogową (ze słabą ofertą programową)
    2. Internet SPRINT: 2 Mb/s (oraz prędkość wysyłania: 384 kb/s)
    3. Telefon stacjonarny (VoIP) "Po godzinach" umożliwiający darmowe dzwonienie po 18:00 (obecnie 69 zł)
    - Do tego w wakacje dzwoniła do mnie jakaś pani i oferowała telewizję cyfrową za dodatkowe 10 zł w jakiejś specjalnej promocji.

W Multimediach zaproponowano mi:
    1. Telewizję analogową + cyfrową ze zdecydowanie lepszą ofertą programową (za 29 zł)
    2. Internet 2 Mb/s (wysyłanie 256 kb/s) (za 24 zł) oraz po 23:00 4 Mb/s
    3. telefon taryfa "rozgadany" lub "wygodny" za 49 zł (zwykły to 19 zł)
    - Do tego dochodzą koszty aktywacji i instalacji usługi, których UPC nie pobiera, choć i tak jak widać po cenach nie wpływa to zbytnio na atrakcyjność oferty. Dodatkowo zaproponowano mi 2 miesiące za 1 zł więc kwoty te nie są odczuwalne. Aktywacja TV analogowej i cyfrowej to 2*9,99 zł. Aktywacja internetu to 49 zł (choć mi teraz zaproponowano jakąś promocję w której aktywacja netu to 1 zł).


Porównanie cen jest proste:
TV:
    - UPC: 70 zł (tylko analogowa)
    - Multimedia: 29 zł (analogowa + cyfrowa)
Internet:
    - UPC: 69 zł - a ja mam darmowy jako oferta promocyjna (jest to jedynie przekręt, gdyż powoduje odjęcie w regulaminie wielu przywilejów przysługujących konsumentom !)
    - Multimedia: 24 zł (jest też oferta za 5 zł !)
Telefon stacjonarny:
    - UPC: "Po godzinach" 69 zł
    - Multimedia: "rozgadany" lub "wygodny" za 49 zł


Ja będę płacił 102 zł, ale jeśli ktoś poszukuje taniej oferty to ją bez problemu znajdzie, oto bardzo atrakcyjna i tania oferta w Multimedia Polska:
1. komfort DTV - TV analogowa i cyfrowa za 29 zł
2. Internet Profit 2 Mb minimum 5 zł
3. telefon minimalny 9 zł
Co daje: 43 zł miesięcznie (o ile ktoś chce mieć wszystkie 3 usługi równocześnie). Szersze omówienie dostępnych opcji i szczegółów znajduje się w dalszej części tekstu.

Oferta w UPC oraz Multimedia Polska


Oferta Multimedia Polska jest nieco odmienna od tej dostępnej na stronie WWW, gdyż jest to oferta dostępna (obecnie) w promocji tylko dla warszawy, natomiast oferta na stronie jest ofertą dla całego kraju. Dodatkowo tak atrakcyjne ceny są dostępne jedynie przy zamawianiu wszystkich 3 usług (co z różnych przyczyn warto przemyśleć).

Dodatkowo zaproponowano mi abym umowę na TV i net zawarł na 2 lata, natomiast telefon na 1 rok w tym 2 miesiące są za 1 zł. Co w moim przypadku pozwala na zaoszczędzenie 2*48 zł co zlikwiduje odczuwalność opłat związanych z instalacją i aktywacją usług (mam wrażenie, że firma postępuje tu w sposób celowy).

Telewizja analogowa i cyfrowa

W TV cyfrowej (Multimedia) mamy pakiety: Basic 34 kanały (14 zł), Kids, Film 7 k. (10 zł), Filmbox Extra 2 k. (15 zł), Canal+ 3 k. (39 zł), HBO 3 k. + 1 oraz 3 miesiące Cinemaxa za 5 gr (25 zł), Cinemax 2 k. (10 zł), Pakiet HD 4 k. (19 zł) oraz Adult 5 k. (25 zł).
Są też różne promocje np. pakiety basic, film, kids i adult (50 kan.) za 29 zł + pakiet HD w prezencie.

Za 29 zł miesięcznie otrzymujemy telewizję cyfrową + analogową (teoretycznie bez ograniczeń), ta ostatnia to programy opisane w tym miejscu. Jest to oferta znacznie lepsza od UPC, gdyż jest tu wiele fajnych (dla mnie) kanałów, o których do tej pory mogłem sobie jedynie pomarzyć. Zaliczyć do nich można: Viasat History oraz kanały filmowe Comedy Central oraz Ale kino! (o którym ostatnio wspominał Sikor i właśnie nie mogłem filmu zobaczyć :( Na stronce jest też info o jakimś kanale "Kino Polska", ale nie wiem co to jest być może chodzi po prostu o Ale kino!.
Do tego dochodzą interesujące kanały telewizji cyfrowej, które nie były wcześniej dostępne dla mnie w UPC, czyli: sci-fi (!), NAT GEO WILD, MTV Hits, boomerang, RTL, Pro7 oraz wiele innych, które mi niewiele mówią.

Kanały telewizji cyfrowej są możliwe do oglądania na zwykłym odbiorniku TV pod warunkiem, że jest on wyposażony w tzw. eurozłącze. Wtedy kanały TV cyfrowej pełnią rolę nie tyle kanałów HD co zwykłych dodatkowych kanałów (tematycznych).

Dodatkowo dostępne są takie ciekawostki jak VOD, PVR, IPTV i inne.

Jak widać (przynajmniej dla mnie) oferta programowa jest znacznie lepsza (i tańsza) od UPC.


Oferta TV analogowej w Multimediach jest teoretycznie bez ograniczeń, jednak gdy chcemy podłączyć drugi odbiornik to nakładana jest dodatkowa jednorazowa opłata za rozgałęźnik sygnału 49 zł.

Internet

1. Multimedia

Na stronie WWW dostępna jest animacja prezentująca czasy wczytywania różnych typów plików z internetu w zależności od szybkości internetu.

Dostępne są opcje (zgodnie z informacją na stronie WWW):
    1. 512 kb (np. 38 zł)
    2. profit 1 MB 5 zł lub 49 zł*
    3. 1 Mb (np. 40 zł)
    4. profit 2 Mb 5 zł lub 49 zł*
    5. 2 Mb (np. 65 zł)
    6. 6 Mb (np. 99 zł)
Ceny internetu zależą od typu podpisanej umowy (podobnie ma radiowy dostawca internetu Sferia) - szczegóły są dostępne na stronie WWW.

Wraz z tymi ofertami otrzymujemy "profesjonalne megaKONTO 200 MB na zawsze" (jak można przeczytać na stronce WWW Multimediów). W pozycji 6 jest to 300 MB. Z usługą tą związane jest: założenie 3 kont pocztowych (nawa_konta@mm.pl) oraz utworzenie swojej stronki WWW, pod znacznie ciekawszym adresem www.mm.pl/~nazwa_konta). Istotne jest też to że w Multimediach mamy możliwość wybrania sobie nazwy konta, co w UPC nie jest możliwe.
Odnośnie następnych różnic w stosunku do UPC to do każdego konta e-mail można dodać 4 aliasy, ustawić przekierowanie poczty oraz istnieje możliwość zarządzania przestrzenią pomiędzy konta pocztowe i serwer WWW. Dodatkowo w Multimediach najprawdopodobniej nie ma ograniczneń co do publikowanych treści na stronce WWW. Więcje infoamcji na temat kont oraz ich zakładania.
Czyli ogólnie jest to nieporównanie lepsza oferta od UPC.

Dodatkowo internet ten nie ma, żadnych ograniczeń, np. można dodatkowo wykupić stały adres IP, nie ma dodatkowych limitów odwiedzin strony WWW, transferów czy ilości podłączonych komputerów (czego w UPC robić nie można).

Najciekawszą dla wielu opcją jest jednak 2 i 4 oznaczone gwiazdką. Dzięki temu mamy możliwość zaoszczędzić i o ile mi wiadomo drugiej takiej oferty w Polsce nie ma: jeśli ściągamy miesięcznie do 1,5 Gb (to jest dość dużo) to płacimy za np. 2 Mb internet tylko 5 zł ! Natomiast gdy przekroczymy ten limit to płacimy cenę - nazwijmy ją normalną czyli 49 zł (co jest i tak taniej od niejednego dostawcy).
Dla osób, które mało korzystają z internetu np. głównie piszą, nie ściągają i nie przesyłają filmów itp. to oferta takiego internetu za 5 zł jest niezwykle atrakcyjna. Dodatkowo w tym ograniczeniu jest jeszcze limit otwartych stron WWW, co dla mnie jest już sporym ograniczeniem, wynosi on 6000 stron miesięcznie (niestety ilość otwartych stron jest liczona nie w dostępie do domen czy ilości danych, lecz w sposób bardzo niekorzystny bo liczy się np. każde otwarcie zakładki w przeglądarce itp.), jednak dla przeciętnego internauty jest to pewnie o wiele za dużo;)
Ja pewnie w tym limicie bym się czasami nie mieścił, więc to jest taka oferta nie bardzo dla mnie, jednak nie jest to takie złe, bo przecież gdybym się nie zmieścił to zapłaciłbym normalną stawkę, która jest i tak atrakcyjna (+ ew. oszczędności).

Jest to też świetna oferta dla osób, które mają tylko okresy, w których korzystają z internetu (wtedy mamy opłatę miesięczną 5 zł) lub np. często wyjeżdżają.

Ja się poważnie zastanawiałem nad opcją "profit 2 Mb", ale w końcu przekonałem się, że płacenie 24 zł miesięcznie za zwykłe 2 Mb (czyli bez żadnych ograniczeń) jest dla mnie dobrą opcją, a przede wszystkim tańszą od UPC ! gdzie podobny internet (bez dodatkowych ofert) kosztuje ~69 zł.


Dodatkowo pojawiają się w ofercie ciekawe bonusy w rodzaju dwa razy szybszego internetu dostępnego od godziny 23:00 do 11:00 (opcja dostępna obecnie do końca lutego) - co zapewne jest dla wielu (w tym dla mnie) całkiem interesujące!
Oczywiście w UPC można sobie o czymś takim pomarzyć... :( a przecież ściąganie jakiś dużych plików można zostawić na noc, a nawet szybko sobie ściągnąć wieczorem bo przecież się szybko ściągną.

Do tego można wykupić dodatkowe usługi:
- stały adres IP
- oprogramowanie chroniące system Windows tzw. "multiSAVER" (lub "multiSAVER PRO"). Są to programy pełniące kilka funkcji np. antywirusa, firewalla itp. Już za 5 zł/miesięcznie można wykpić licencję programu antywirusowego na 2 komputery. Więcej informacji na temat multiSAVER (niestety czasami są to informacje nieprawdziwe np. że używanie firewalla spowoduje zabezpieczenie przed hakerami - co jest niedorzeczne).


2. UPC (dawne "chello")

Tu mamy do dyspozycji 3 możliwości (zgodnie ze stroną WWW):
    1. SPRINT 2 Mb na 384 kb/s 69 zł
    2. Turbo: 10 Mb na 1 Mb/s 89 zł
    3. Ultra: 20 Mb na 2 Mb/s 149 zł
Nie ma tu żadnych ciekawych ofert oraz możliwości szybszego ściągania.

Wraz z internetem dostajemy możliwość, założenia kont pocztowych oraz stronki WWW (w dość brzydkiej domenie members.chello.pl/nazwa_klienta, w Multimediach jest to www.mm.pl). Na obie usługi przeznaczone jest TYLKO 10 Mb przestrzeni :( o ile na e-maile otrzymywane od UPC to jest to wielkość wystarczająca (o ile UPC coś wysyła - bo do mnie przestali!), to do np. stronki WWW i innych dzisiejszych internetowych zabaw - jest to mniej niż mało. Dodatkowym ograniczeniem jest zapis w regulaminie, który zabrania publikowania jakichkolwiek treści komercyjnych (żadnych wstawek reklamowych oraz ofert na własnych stronkach). Do zalet zaliczyć można może niezbyt piękny ale jednak klient poczty poprzez WWW oraz brak dodatkowych limitów (np. transferu itp.). Dodatkowo nazwa konta w UPC jest nadawana z góry, a w Multimediach można sobie odpowiednio dobrać nazwę.

W UPC można podłączyć do internetu jedynie zadaną ilość komputerów (jest to zwykle ilość niewystarczająca dobrana tak aby klient płacił!), jeśli chcemy podłączyć np. komputer dzieci lub laptopa to może się okazać, że trzeba taką możliwość wykupić (widać tu ewidentnie że Multimedia ma lepszą ofertę). Powoduje to, że aby podłączyć dodatkowe komputery trzeba kupować drogie urządzenia takie jak routery. Nie wystarczy prosty i tani switch, gdyż jak zapewnia mnie kolega: UPC naprawdę to sprawdza (aby powiększać opłaty) i nie można przekroczyć tych limitów.

Jest to jednak zdecydowanie oferta dla osób chcących mieć najszybszy internet i nawet pewnie jest to najszybsza oferta w kraju. Trzeba jednak przyznać, że po pierwsze nie wiem czy faktycznie te prędkości są osiągane oraz tak duże wymagania mało kto ma (przecież nawet ściąganie filmu w 2 Mb nie jest długie i pozwala oglądać film na żywo). Ja w każdym razie takich prędkości nie potrzebuję, a szczerze mówiąc to właśnie drażni mnie polityka UPC, która polega na tym, że ich oferta przez lata się tak zmienia, że faktycznie parametry się stopniowo zwiększają, ale człowiek cały czas płaci tyle samo czyli np. moje ~150 zł miesięcznie. Walka z nimi pod tym względem (aby płacić mniej) jest raczej skazana na niepowodzenie, choć znam przypadki osób, które wykorzystują znajomość prawa i regulaminów i udaje im się obejść ich wręcz monopolistyczne zagrywki...

Poza prędkościami oraz cenami pozostaje jeszcze coś takiego jak postępowanie fair wobec klienta oraz gwarantowanie jakości obsługi klienta i dostarczanych usług. Pod tym względem mój kredyt dla UPC się wyczerpał i tak jak we wcześniejszym poście pisałem, NIGDY WIĘCEJ UPC!

O ile nie mamy awarii (jakich ja miałem ostatnio sporo) i o ile nie musimy czegokolwiek reklamować to współpraca z UPC jest w miarę dobra, jeśli jednak ja nie miałem przez prawie tydzień internetu oraz telefonu przez okres świąt i reklamacja jest traktowana przez firmę jakby się nic nie stało i nie mam tu nic do gadania (ABSOLUTNIE NIC NIE CHCĄ ROBIĆ!), to ja po prostu uciekam do konkurencji, która jak widać ma WIELE do powiedzenia - na szczęście;)
Telefon stacjonarny

1. Multimedia
Mamy tu następujące plany taryfowe:
    1. minimalny 9 zł miesięcznie
    2. optymalny 19 zł/m.
    3. aktywny 39 zł/m.
    4. rozgadany 49 zł/m.
    5. wygodny 49 zł/m.

Ceny te zwiększają się jeśli zamawiamy mniej usług (np. sam telefon, internet+telefon itp.).

Więcej szczegółów na stronie WWW.

Numery telefonów stacjonarnych można sobie wybierać, a zaczynają się na 291. Jest możliwość przeniesienia numeru telefonu za chyba 60 zł, ale tylko z TP S.A, czyli mnie to nie obejmuje bo ja miałem już kilku operatorów (obecnie UPC).

Są dostępne dodatkowe usługi:
- 3 zł/m wyświetlanie numeru osoby dzwoniącej
- zastrzeżenie numeru: bezpłatne
- biling: ~6 zł/m


2. UPC
Dostępne następujące usługi:
    1. UPC START 21 zł
    2. UPC STANDARD 30 39 zł
    3. UPC Po godzinach 69 zł
    4. UPC NON-STOP 89 zł

Jak widać oferta ta jest zupełnie niekonkurencyjna (a jeszcze rok temu były to ceny bardzo konkurencyjne).

Warto zaznaczyć, że płacąc w UPC 69 zł za Po godzinach miałem darmowe rozmowy w całym kraju jedynie po godzinie 18:00. Jednak teraz po wybraniu planu wygodnego płacę 49 zł i mam darmowe rozmowy przez całą dobę (oraz naliczanie sekundowe). Za taką ofertę w UPC zapłaciłbym 89 zł !

Rozwiązanie umowy z UPC


Jeśli ktoś chce tak jak ja zrezygnować z usług UPC i skorzystać z dowolnej lepszej oferty (zakładając, że ktoś znajdzie lepszą) to będzie zdziwiony, bo firma ta jest świetnie zabezpieczona prawnie, właściwie to regulamin usług UPC można nazwać "kreatywnym obalaniem ustawowych praw konsumenta".

W momencie ubiegania się o rezygnację z usług następuje odpowiedź, że tak oczywiście (TV odcinane w ciągu około 1 lub 2 tygodni, reszta usług około 1 lub 2 miesiące (płatne !)), lecz trzeba zapłacić karę za przedterminową rezygnację z umowy (moja umowa kończy się dopiero w czerwcu), cytuję "(...) Abonent obowiązany do zapłaty kary umownej równej wartości ulgi przyznawanej Abonentowi" (Paragraf 28, punkt 3).

Należy zaznaczyć, że regulamin świadczenia usług, czyli:
"REGULAMIN;świadczenia usług telekomunikacyjnych przez UPC (...)" został tak skonstruowany, aby konsumentowi odjąć wszystkie możliwe prawa.
W rozdziale IX. cytuję: "Zmiana Regulaminu, zawieszenie świadczenia Usług, przedłużani, rozwiązywanie lub wygaśnięcie Umowy Abonenckiej, zmiana Abonenta" znajdują się paragrafy od 27 do 33, w których często spotykamy się z takim oto tekstem:
    Z wyłączeniem Umów Abonenckich zawartych w ramach ofert promocyjnych (Regulaminy Promocji) oraz (...)
    (paragraf 28, punkt 2)
Oczywiście (zapewne) 100% umów jest zawieranych w warunkach "promocji", a cały regulamin jest tak sporządzony, aby wszystko funkcjonowało zgodnie z założeniami UPC (czyli odebrania praw oraz możliwości działania i wypowiedzenia umowy).
Ja oczywiście też się zaliczam to tego bo w ramach promocji 1 z 3 usług dostałem TEORETYCZNIE za darmo.

Gdy zadzwoniłem do UPC tam zaczęto mi już naliczać odsetki (czyli kwoty różnic faktycznej ceny (którą mało kto zna) i tej promocyjnej za każdy miesiąc), gdy wspomniałem o zmianie programowej... wtedy okazało się, że powołując się na zmianę programową w UPC nie są naliczane żadne kary i można w każdej chwili zrezygnować z usług (choć telefon i internet jeszcze będzie funkcjonował do marca i trzeba za niego płacić - ja będę musiał wtedy płacić dwóm dostawcom...).
    Nawiasem mówiąc, UPC oficjalnie twierdzi, że abonenci o zmianie programowej dowiedzieli się już dawno (podobno na fakturze było napisane małym druczkiem). Jednak ja o niczym nie byłem powiadomiony, gdyż UPC zawaliło na całej linii. Nie wiem dlaczego, ale do wakacji 2008 zawsze dostawałem e-mail z informacjami oraz kwotami (i datami) do rozliczeń miesięcznych. Jednak po tamtym okresie informacje takie przestały dochodzić. Interweniowałem w tej sprawie wielokrotnie, gdyż nie dostawaliśmy ŻADNEJ informacji o tym ile mamy zapłacić (ani e-mailem, ani pocztą). Dlatego konkretnie ja nie dostałem żadnej informacji o zmianie programowej. Dlatego nie dość, że mam zawężony tematycznie pakiet kanałów to jeszcze nie jestem powiadamiany o jakichkolwiek kwestiach... taka oto firma...
    Być może jest na to odpowiedni paragraf, jeśli dokonywane są zmiany i nawet nie jestem o tym powiadamiany...

16 stycznia 2009 UPC odcięło sygnał TV Trwam, a na jej miejsce trafiła Religia.tv (nawiasem mówiąc emitująca jakieś dziwne i nieobyczajne treści). Dlatego zgłaszając do UPC rezygnację z usług trzeba koniecznie podać ten fakt, tak aby nie płacić kar. Z tego co doczytałem się w regulaminie od czasu zmiany programowej przysługuje prawo wypowiedzenia umowy przez 12 miesięcy - choć z przyczyn wysokich opłat w UPC warto wyzbyć się wydatków jak najwcześniej.

Zgłoszenie o rozwiązaniu umowy można wykonać osobiście w punkcie obsługi klienta, listownie, a co najważniejsze również e-mailem (szczególnie, że w p.o.k. tłumy zwykle są nieprawdopodobne).


Na koniec muszę przyznać, że znane mi są przypadki firm, które jeszcze bardziej utrudniają możliwości rezygnacji z usług. Choć trudno powiedzieć, że UPC zachowuje się tu fair, właściwie to warto byłoby sprawdzić temat (przez specjalistów) czy takie manipulowanie przysługującymi konsumentowi prawami jest legalne...

Podsumowanie


Dla mnie wybór jest prosty UPC idzie OUT, a ja teraz sięgam po nowe możliwości z nowym dostawcą usług telekomunikacyjnych. Zamówiłem już technika, który zainstaluje 3 zamówione usługi (cały czas przysługuje mi prawo rezygnacji). Od czasu mojego telefonicznego zamówienia instalacji w ciągu około 6 dni (w wyznaczonym terminie) przychodzi instalator z gotową umową do podpisania.


Warto dodać, że jedno to jest oferta na stronie WWW, a drugie jak dostawca usług faktycznie wywiązuje się ze swojego zadania. Ja nie mam zbyt dużo dostępnych informacji na ten temat, ale u mnie w rodzinie właśnie wujek całkowicie przeszedł na ofertę Multimediów i jest niezwykle zadowolony (nie wiem kogo miał wcześniej), najbardziej zadowolony jest z tego, że teraz płaci dużo mniej niż wcześniej (co jest dobrze widoczne we wcześniejszych zestawieniach).
Mnie wcześniej nie za bardzo to interesowało, gdyż wujek zamówił ofertę, która jemu odpowiada a dla mnie była ona raczej niewiele warta. Jednak jest on przykładem tego, że jeśli ktoś chce np. zaoszczędzić to rozwiązaniem są usługi świadczone przez Mulimedia.


Jeśli macie jakieś uwagi lub doświadczenia związane z tymi ofertami lub jakimiś innymi ofertami firm to dajcie znać. Szczególnie oczywiście interesują nas dostawcy internetu, w mojej ocenie zaprezentowane tu oferty są najciekawszymi w kraju.


Update:
Tu jest kilka ciekawych informacji o Multimediach ze stronki WWW:
    - HollyVOD w Twoim domu!
    - Eksperci: 2009 będzie dobry dla Multimedia Polska
    - MULTIMEDIA POLSKA jedną z najcenniejszych marek


Update:
Bzyk podesłał potencjalnie interesującą ofertę internetu radiowego, niestety na razie niewiele wiadomo na ten temat: ING Bank Śląski oferuje mobilny internet w Play.


Update:
Temat był już poruszany w postach:
    * Reklamacja w UPC :-( 18 luty 2009
    * UPC dalej sobie robi jaja... :( (12 luty 2009)
    * Witam wszystkich poprzez Multimedia! (29 styczeń 2009)
    * 6 dni bez netu :( (30 grudzień 2008)
Następne teksty w przygotowaniu...

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...