środa, 18 lutego 2009

Reklamacja w UPC :-(

Właśnie otrzymałem odpowiedź od UPC, tę o której ostatnio pisałem w poście pt. „UPC dalej sobie robi jaja... :(”.

Oto owy list:
    Szanowny Panie

    Nieustannie dokładamy starań, aby poziom świadczonych usług stał na wysokim i satysfakcjonującym Klientów poziomie. Przykro mi, jeśli odniósł Pan inne wrażenie. W ramach rekompensaty, za trudności z odbiorem usług UPC, podjęliśmy decyzję o przyznaniu jednorazowego upustu w wysokości 100% abonamentu za okres 25.12.08- 30.12.08 roku. Stosowna korekta będzie wykazana na kolejnym rozliczeniu.
Owy upust był do przewidzenia, choć on jak na razie jest jedynie w sferze marzeń – o czym zaraz napiszę :-( W każdym razie BULWERSUJĄCE jest to dlaczego upust jest od 25. ?!?!? Ja wyraźnie podałem w korespondencji cytuję: „2. (...) t.j. w dniach 24 aż do 30 XII 2008 roku odłączono mi telefon i internet (telewizja była słabej jakości). Do 30 XII po wielu interwencjach, kolejne ekipy próbowały rozwiązać problem, a obsługa telefoniczna zachowywała się w sposób niedopuszczalny.”.
(o tej niedopuszczalnej obsłudze piszę więcej dalej)

Jak można przy tylu sprawach, przy tylu interwencjach, przy tylu problemach oraz w ostateczności rozwiązaniu umowy zmniejszyć reklamowany okres o 1 dzień ?!?!?!?!?
I to najistotniejszy dzień, bo ja wtedy miałem wysyłać życzenia do znajomych, pisać na blogu, e-maile, dzwonić oraz odbierać telefony z życzeniami świątecznymi.

WY TAM W UPC JESTEŚCIE ODRAŻAJĄCY !


Jakim „kolejnym rozliczeniu” ?? rozliczeń nie otrzymujemy ani pocztą ani e-mailem od dawna (o czym już pisałem wcześniej). W tej sprawie musiałem zadzwonić i automat odpowiedział mi, że mam w tym miesiącu do zapłacenia: 176,02 zł !

Co ciekawe wzrost opłat mógłby być możliwy tylko w momencie gdybym przeprowadził np. jakąś rozmowę telefoniczną płatną (czyli np. w godzinach do 18:00 lub na tel. komórkowy). Problem jedynie w tym, że w styczniu odcięliśmy kabel od UPC i NIE MA KOMU NABIJAĆ RACHUNKÓW !

Dla przykładu od firmy Multimedia Polska dostałem pierwszą fakturę VAT, gdzie za miesiące styczeń i luty (do 28 lutego) naliczono mi 130 zł – jest różnica ?!? Tu za dwa miesiące 130 tam po odliczeniu za jeden miesiąc 176 – fajnie nie ??

Dalej czytamy:
    Wyrażam nadzieję, że opisane zdarzenie nie wpłynie negatywnie na wizerunek naszej firmy, a kolejne kontakty z UPC Polska będą dostarczały jedynie pozytywnych wrażeń.
Już za późno wizerunek upadł, a prawie wszystko jest już tu opisane (niebawem opiszę jeszcze kilka faktów).
kolejne kontakty z UPC Polska” nie będą miały miejsca. Niestety kontakt z BOK mam dobrze w pamięci: w święta nie miałem telefonu stacjonarnego oraz internetu (o czym pisałem wcześniej) i rozmawiałem przez komórkę przez całe 20 MINUT z panią, która wmawiała mi, że to nic, że są święta, że nie ma jak do mnie zadzwonić, że ja nie mam jak itp. Pani wiedziała jedno: mam grzecznie płacić ! W którejś kolejnej rozmowie mój brat powiedział tej Pani, „Czy Pani siebie słyszy ???! ja nie mam sygnału od kilku dni, nie wiadomo kiedy sygnał będzie i ja mam płacić za to, że nic nie dostaję ???!”.

A na koniec napisali:
    W przypadku pojawienia się kwestii wątpliwych uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny z Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klienta w Katowicach.
Z nikim nie będę się kontaktował, wszyscy mamy dość i cieszę się, że za parę dni nie będę miał już nic wspólnego z firmą UPC.


Update:
Właśnie rozmawiałem z kolegą, który stwierdził, że odnośnie badań wykonanych w USA okazało się, że jeden źle obsłużony klient przekłada się na nawet kilkunastu straconych potencjalnych klientów, którzy dowiedzą się od tego jednego jak firma potrafi traktować swoich klientów. Natomiast ów klient już nigdy nie wróci.
Sugerował również, że poprzez publikację na blogu ilość zniechęconych ludzi wzrośnie pewnie do kilkuset. Nawet sugerował abym „połechtał” BOK w UPC ( :D ) tą informacją, ale na podstawie dotychczasowych doświadczeń coś czuję że oni to mają w WIELKIM poważaniu... :-/


Update:
Temat był już poruszany w postach:
    * UPC dalej sobie robi jaja... :( (12 luty 2009)
    * Witam wszystkich poprzez Multimedia! (29 styczeń 2009)
    * Multimedia Polska - interesująca oferta (21 styczeń 2009)
    * 6 dni bez netu :( (30 grudzień 2008)
Następne teksty w przygotowaniu...

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

W pelni sie zgadzam z negatywna ocena UPC. Mam podobne doswiadczenia - 3 m-ce trwa naprawa awarii telefonu a rachunki przychodza, w ramach rekompensaty zaproponowali mi 1 m-c upustu 50% , wcisneli mi niechciany przeze mnie pakiet HD - mial byc dodatkiem do promocji na 1 miesiac ale nikt nie poinformowal,ze po miesiacu mam obowiazek zlozyc pisemna rezygnacje z tego pakietu - jesli tego nie zrobie - zostanie mi on dopisany do uslugi na 2 lata za 10 zl dodatkowo.
To wszystko to pikus wobec horroru kontaktow z UPC. gdezie w wyszukanie grzeczny sposob uprawia sie czysty kabotynizm- nie robiac nic aby zalatwic problem.
UPC przypomina mi nieslawny okres TPSA z poczatkowego okresu funkcjonowania tzw blekitnej linii.
z ta roznica, ze w tepsie jednak cos od reki w trakcie rozmowy mozna bylo zalatwic a w UPC mozna uslyszec jedynie gladkie nic nie wnoszace do sprawy formulki.
Podobnie jak autor blogu bede zmuszona zerwac umowe bo firma jest nieuczciwa i nierzetelna., nastawiona na zlupienie klienta.

Tdc pisze...

Tak zdecydowanie, choć od czasu opublikowania tego postu minęło parę lat i sytuacja na rynku się mocno zmieniła. UPC kupiło Astera, a nowym agresywnie reklamującym się graczem jest Vectra.

Co do jakości obsługi to niestety ale chyba (bo nie mam pełnej wiedzy) konkurencja UPC również nie jest taka złota. Ja z Multimediami nie mam większych problemów, szczególnie technicznych których nie brakowało w UPC. Czyli ogólnie wszystko mi działa i do tej pory nigdy nie musiałem zgłaszać jakiejkolwiek sprawy braku sygnału czy słabej jakości sygnału, natomiast w UPC to po zgłoszeniu awarii informowano mnie że musi tę awarię zgłosić jeszcze kilku sąsiadów - co jest kuriozalne. W multimediach jakoś ten problem rozwiązano, tzn. oni najprawdopodobniej wiedzą że gdzieś coś nie działa, w momencie gdy w UPC reagowano tylko po zgłoszeniach awarii.

Na mój gust to różnica epoki dzieli te dwie firmy.

Ale też nie mogę wychwalać Multimediów, bo ceny w ostatnim czasie podnieśli (choć dalej są konkurencyjni), a jeden znajomy mówił że miał z nimi spore kłopoty bo wskutek jakiejś pomyłki (po ich stronie) wyszło na to że nie dopłacił i z automatu mu odcięli wszystko co uznał rzecz absolutnie niedopuszczalną, kompromitującą i niecywilizowaną. Wyjaśnianie sprawy też trwało dość długo i niestety kolega tutaj w podobny sposób narzekał na obsługę klienta jak w ja w UPC.

Wniosek: w multimediach trzeba przede wszystkim płacić :/ a potem rozmawiać :(


ps. proszę o podpisywanie się pod komentarzami, bo komentarze z automatu trafiają do katalogu spam.



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...