środa, 16 kwietnia 2014

Najnowsze odkrycia w Action!

Ten tydzień obfituje w zupełnie nowe koncepcje programistyczne dla małego Atari. Jestem zaskoczony, że tak liczne, ale też jestem bardzo zadowolony;)

Po pierwsze w poniedziałek przeprowadziłem testy mojej koncepcji modyfikowania kodu generowanego przez kompilator podczas kompilacji (częściowo). Chodzi o to że większość języków programowania dla Atari nie potrafi wygenerować kodu pod system operacyjny (jest tam sporo wolnej pamięci RAM) oraz go uruchomić. Ja właśnie pomyślnie przetestowałem rozwiązanie, które umożliwia wygenerowanie kodu pod system operacyjny ;) Jest to o tyle ciekawe, że z jednej strony nie modyfikuję kodu wygenerowanego przez kompilator po tym procesie (ani nie analizuję go) oraz nie modyfikuję samego kompilatora.

Chyba jeszcze nikt czegoś takiego nie robił, bo do tej pory kod Action! mógł sięgać najwyżej do adresu $9x00, a teraz sięga do samego $FFFF ;)


Druga kwestia to muzyka, która zwykle w programach czasu rzeczywistego zajmuje zbyt dużo czasu CPU. Dziś zaświtała mi ciekawa myśl jak zmodyfikować koncepcję Raster Music Trackera, aby z jednej strony nie oszpecić utworu, a z drugiej aby zaoszczędzić 50% czasu jaki zabiera player. No i zdaje się że się udało;)

Wyjaśniłem memu muzykowi co chcę zrobić, a ten mi napisał:
    W życiu czegoś takiego nie robiłem, mógłbyś pokazać jak to wyjdzie w grze? (...)
He he;)

No nic, wracam do roboty bo w końcu mam mu pokazać jak to wyjdzie;)

4 komentarze:

Sikor pisze...

Skąd ograniczenie do 9x00 w Action!? Bo w Basicu to pamięć ekranu powyżej, ale w Action chyba sam ustawiasz? Poza tym - napisz, na czym te zmiany polegają? Bo może wyważasz otwarte drzwi... A może komuś to się przyda?
Przypominam o stronie http://turbobasicxlandaction.pl/ - może jakiś artek?

Tdc pisze...

> Skąd ograniczenie do 9x00 w Action!? Bo w Basicu to pamięć ekranu powyżej, ale w Action chyba sam ustawiasz?

Action! sam tym steruje. Wszystko wynika z tych samych zasad co w Atari BASIC. Jeśli chodzi o pamięć języki te są niemal identyczne i identycznie trudno jest w nich umieścić wykonywalny kod pod systemem (choć w Atari Basicu jest nieco trudniej bo nie można umieścić kodu w konkretnym miejscu pamięci).

> Bo może wyważasz otwarte drzwi...

No jest co do tego raczej minimalne prawdopodobieństwo. Zarówno w Action! jak w Atari BASIC trudno będzie znaleźć kogoś kto coś takiego zrobił.
Możesz poszukać kogoś takiego;)

> Poza tym - napisz, na czym te zmiany polegają?
> Przypominam o stronie http://turbobasicxlandaction.pl/

Oczywiście o stronce pamiętam.
Przyjdzie czas na opis i przykład, natomiast na blogu informuję co robię, natomiast inne stronki są do tego aby wszystko dokładnie opisać;)

Poza tym nie mam teraz czasu bo pracuję nad przykładem wykorzystania tego pomysłu w praktyce, więc każdy będzie się mógł przekonać jak interesujące to jest i że działa.

Sikor pisze...

Zbyt mało konkretów, abym poszukał kogoś, kto coś podobnego zrobił. Jak wskażesz szczegóły - zobaczymy ;P

Tdc pisze...

Przyjdzie czas na konkrety.

A szukać już można;)



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...