wtorek, 9 grudnia 2008

Internetowe aukcje w grudniu

Aukcyjny sezon świąteczny się zaczął, widać to wyraźnie na allegro, gdzie rozpoczął się istny szał zakupów. Wszyscy sprzedający mają pełne ręce roboty. Ma to miejsce głównie w związku z zeszłorocznymi problemami poczty, która jak to złośliwi mówili: prezenty wigilijne dostarczyła na Wielkanoc ;):)
Co z resztą wcale takie odległe od prawdy nie jest bo akurat wtedy kupowałem zasilacz (bo miałem uszkodzony) i na priorytetową paczkę czekałem 1,5 miesiąca (doszła o ile pamiętam w lutym). W te fakty nie wierzą jedynie tacy, jak osoba o której ostatnio pisałem w poście pt. "Furiaci na allegro", który to na przytoczenie tej sytuacji zareagował słowami:
    (...) co to za bzdety priorytet idzie 1 dzien a polecony dwa (...) Moze tam u was w warszawce macie jakies problemy z poczta ale powiedzialem ze to nic mnie nie obchodzi u nas jest ok, mam brata ktory jest naczelnikiem poczty i wysmial pani teorie(...)

Ciekawe są obecne wyniki dostępne na aukcjostat.pl, zgodnie z którymi dziś mamy:

  1. Allegro: ↑ 6 237 767; 90.39 %

  2. Świstak: ↑ 328 106; 4.75 %

  3. Subasta: ↑ 182 019; 2.64 %

  4. eBay Poland: ↓ 97 027; 1.41 %


Osoby spoza granic naszego kraju robią oczy jak talerze na wieść, że eBay w PL ma 1,4% udziału w rynku !;):)
Albo oznacza to że rynek u nas w PL jest nieprawdopodobnie gigantyczny, albo że eBay u nas nic nie znaczy... niepotrzebne skreślić ;)


Wspominałem ostatnio w poście pt. "Świstak bez licytacji ??", o tym że serwis Subasta spadł aż na 7 pozycję w rankingu aukcjostat.pl (a miało to miejsce w październiku). Jednak teraz serwis ten powrócił na swoją wcześniejszą pozycję czyli 3, mając dwa razy tyle aukcji co polska edycja eBay.

Po przeanalizowaniu dokonań serwisu Subasta z tego roku, to można być naprawdę pod wrażeniem - ciekawe tylko z czego to wynika ?
Na tej stronce można kliknąć na link aby zobaczyć wykres z całego roku i jest to typowy "ekonomiczny sukces" (trend), który łatwiej można zobaczyć w jakiś humorystycznych rysunkach niż w rzeczywistości ;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...