środa, 24 lutego 2010

Allegro ukryło nicki użytkowników

Ostatnio serwis Allegro ma bardzo poważne problemy w wielu kwestiach. Ja ostatnio opisywałem metody oszustw, na które serwis nie jest przygotowany, personel przeszkolony itp. a mowa o tym była w poście pt. Katastrofalna niekompetencja Allegro!.

Pomimo wykazania przeze mnie, że pracownicy serwisu nie są kompetentni, a allegro sobie nic nie robi z problemu tzw. kradzieży tożsamości (Wikipedia). Mamy już pierwszą reakcję, wczoraj w nocy serwis nie był dostępny, a dziś otrzymałem od nich list, że od teraz na Allegro konta osób biorących udział w aukcjach nie będą widoczne i nie będzie można ich zidentyfikować. Nawiasem mówiąc serwis eBay od jakiegoś czasu też wprowadził taką zmianę.

Jest to bardzo istotna zmiana (może mnie nie satysfakcjonuje, ale zawsze to jest coś) i świadczy o tym, że w allegro jednak ktoś myśli o bezpieczeństwie zawieranych transakcji. Co prawda, oszustwa np. te o których ostatnio pisałem - dalej będą możliwe, ale będą trudniejsze i faktycznie powinny być teraz rzadsze.

Oto list jaki otrzymałem:
    Ukryliśmy nazwy kupujących w Allegro


    Aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników, ukryliśmy nazwy kupujących w Allegro.

    Nie widać nazw kupujących:
    * na stronie aukcji,
    * w zakładkach Moje zakupy: Licytuję i Niekupione oraz Obserwowane oferty: Trwające i Zakończone.

    Nadal widzisz pełne nazwy kupujących i licytujących w zakładkach Mojego Allegro: Sprzedaję, Sprzedane i Komentarze.

    Nie ukrywamy nazw sprzedających. Kupujący może przejrzeć Twoje komentarze, zobaczyć stronę ,,O mnie" i sklep.

    Poza tym bez zmian pozostają:

    * karta komentarzy - nazwy komentujących są widoczne, przy komentarzu jest numer aukcji,
    * link "Dane kontrahenta" dostępny dla sprzedającego na stronie zakończonej aukcji.

    Ukrycie nazw kupujących nie wpływa na działanie czarnej listy. Jeżeli zabroniłeś komuś brania udziału w Twoich aukcjach, ta osoba nadal nic u Ciebie nie kupi.

    Dzięki ukryciu nazw kupujących zmniejszamy ryzyko podszycia pod Ciebie i przejęcia zapłaty od Twoich klientów.


    E-maile o zmianach i nowościach w Allegro są imiennie zaadresowane. Jeśli dostaniesz powiadomienie bez Twojego imienia i nazwiska, nie odpowiadaj na nie.

    Pozdrawiamy,
    Zespół Allegro

    QXL Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań (...)

Teraz pora na inne kompromitujące wpadki, o których nie pisałem ostatnio z braku czasu, ale może i na to przyjdzie czas - bo warto.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...