poniedziałek, 23 czerwca 2008

Wikimedia - konto uniwersalne

Właśnie wprowadzono w projektach Wikimedii możliwość połączenia dotychczasowych kont, z różnych projektów w jedno tzw. „konto uniwersalne”.

Jest to jak najbardziej pozytywne posunięcie, gdyż umożliwia to co wydaje się być zupełnie naturalne w dobie internetu – globalizację i łatwiejszą współpracę (o globalnym zasięgu). Jest to o tyle istotne posunięcie, że przecież bez podziału na języki, projektów typu „wiki” jest bardzo dużo.

Ja np. słabo stoję z językami obcymi jednak mam konto na np. japońskiej wikipedii. Dodatkowo posiadam kilka kont z polskich, ale do tej pory odrębnych projektów np. Wikinews, Wikicytaty itp.

Po przeprowadzeniu operacji połączenia kont, system odnalazł moje powiązane konta na siostrzanych projektach (wykonał to po adresie e-mail oraz po hasłach). Jedno konto jednak nie zostało odnalezione, jednak zgodnie z informacją:
    Na innej wiki posiadam konto o innej nazwie - czy mogę połączyć konta o różnych nazwach?
    Nie, lecz taka możliwość może zostać udostępniona w przyszłości
Czyli wychodzi na to że to konto z założenia nie miało być odnalezione.


Teraz mam klika bardzo istotnych ułatwień:
* mam jedno konto „uniwersalne” (choć jedno jest macierzyste)
* mam jedno hasło do wszystkich kont
* w każdej chwili mogę się zalogować do dowolnego projektu (niestety tylko w ramach projektów Wikimedia), dzięki temu nie muszę się wielokrotnie rejestrować, a jest to o tyle istotne, że osoby bardzo pracowite wcześniej musiały takich rejestracji przejść naprawdę dużo...

Z ostatniej opcji, już skorzystałem i faktycznie wszystko działa – jak dla mnie „miodzio”.

O koncie uniwersalnym poczytać można w tym miejscu. Wszystkie osoby, które pragną przeprowadzić taką operację jak ja, powinny koniecznie najpierw zapoznać się z tymi informacjami bo w wielu przypadkach są one bardzo istotne.
Łączenie kont odbywa się po kliknięciu w ten link.


A właściwe można powiedzieć, że aż szkoda, że tak mało projektów jest wspólnych i tak mało kont można połączyć. Te konta bezpośrednio związane z Wikimedia to już coś, jednak ja mam jeszcze wiele do połączenia np. Atariki, Wikimapię itp. ...i niestety nic nie wskazuje na to że będzie to kiedykolwiek możliwe...

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...