Zapraszam na konkurs!

Konkurs jubileuszowy

Obecnie świętujemy 10 lecie bloga i z tej okazji odbywa się konkurs - gorąco zapraszam do wspólnej zabawy!;)




poniedziałek, 6 lipca 2009

Emulatorowoprogramistyczna imprezka u Adama;)

Wczoraj byłem u Adama znanego w necie jako Reg. Wizyta ta związana jest między innymi z imprezką w RIO (gdzie wygłaszałem ostatnio prelekcję - o czym można przeczytać w tym miejscu), a tam właśnie się poznaliśmy. Teraz Adam zaprosił mnie do siebie ze względu na to, że chciał abym zainstalował i skonfigurował mu emulator Atari.
O rozpoczynającej się fascynacji Adama tą architekturą była ostatnio mowa w poście Czcionki Atari w pececie.

To dość zadziwiające, ale Adam będąc zaawansowanym programistą multimediów (to jego praca i hobby), zainteresował się architekturą ośmiobitowego Atari, ze względu na to że mimo swego wieku jest to jedna z najbardziej elastycznych i fascynujących architektur multimedialnych na świecie.

Atari 65 XE + gra Panga Ponga
Atari 65 XE podłączone do telewizora HD

Po zainstalowaniu emulatora, nie minęła chwilka gdy rozpoczęliśmy naukę programowania na Atari oraz starałem się pokrótce przedstawić jak jest to niezwykła architektura. W tym celu pokazałem mu Atari Basic oraz zaczarowałem (poke) tak, że jego edytor znalazł się na pierwszych stronach pamięci (widoczny w czasie rzeczywistym jest stos procesora itp.). Oczywiście obaj nie mogliśmy sobie odmówić przyjemności wpisania czegoś z klawiatury w stos procesora ;) Co ciekawe samo wprowadzenie kursora w aktualnie przetwarzane dane z przerwań, nie spowodowało niczego drastycznego (?!) jednak chwilę potem wirtualne Atari się zawiesiło, a emulator pokazał dialog o kraszu ;)

Potem Adam chciał zobaczyć jak się programuje w Action! czyli w jednym z najbardziej niezwykłych języków programowania (głównie interaktywnych multimediów). Okazało się, że spędziliśmy nad tym sporo czasu, czego efektem był np. histogram (Wikipedia) sprzętowego generatora wartości losowych, który bardzo zainteresował Adama (sam programując na wielu współczesnych architekturach, w tym konsolach takich jak Xbox itp. stwierdził, że nigdzie nie jest tak fajnie!).
Temat sprzętowego generatora liczb losowych w grach komputerowych był omawiany ostatnio na AtariOnline.pl w tekście pt. Sztuczki w "Action!".

W pewnym sensie było to wydarzenie na skalę świata: osoba, która na co dzień programuje shadery (Wikipedia) uczy się programować komputer z roku 1979 ! ;):)
Jednak mnie to bardzo cieszy, może nawet powstanie w przyszłości jakaś gra lub demo ? Oby !


Adam pokazał mi również swój dość rozbudowany program na pecety do zabawy shaderami, natomiast ja pokazałem program, który napisałem kilka dni temu na nadchodzące party Głuchołazy 2k9.

Ogólnie bawiliśmy się nieźle, imprezka przedłużyła się nam do świtu, co dobrze rokuje na przyszłość. Wszystko wskazuje na to że to będą cykliczne spotkania !;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...