piątek, 14 sierpnia 2009

Reorganizacja Gmaila - uwagi praktyczne

Ostatnio w poście Reorganizacja Gmaila, wspominałem o zmianach poczynionych w najbardziej istotnych elementach interfejsu. Tym razem mam kilka praktycznych uwag.


Zmiany ostatnio wprowadzone w Gmailu

Mam kilka skrzynek Gmail służbowych i na niektórych zakładka spam mi się schowała automatycznie (po wprowadzeniu tych zmian), a na niektórych nie. Problem jest taki, że tam gdzie w zakładce spam pojawiły się e-maile to wcale nie było to widoczne, bo spam był schowany !
A przykładowo gdy np. coś sprzedajemy lub kupujemy na allegro to osoby, które do nas piszą mają czasami tak egzotyczne konta i domeny, że listy takie trafiają do spamu (co niestety obecnie mi się przytrafiło).

Z tego co zauważyłem, to Gamail jako spam traktuje dziwne nazwy kont, np. z wieloma cyferkami lub bardziej skomplikowane polskie słowa (może nieco przeinaczone itp.). Z tego co zauważyłem, z automatu do spamu trafiają e-maile z domeny poczta.fm (najprawdopodobniej brak domeny kraju jest tak traktowany przez filtr Gmaila), a jednak kilka procent Polaków ma tam skrzynki pocztowe. Kiedyś na Yahoo w ogóle nie mogłem prowadzić korespondencji z tą domeną (nie wiem jak jest teraz).

Aby przywrócić widoczność spamu na pasku z lewej strony, wchodzimy w Ustawienia, następnie wybieramy zakładkę Etykiety i w kategorii Etykiety systemowe na przedostatniej linijce spam, wybieramy pokaż. Ten wybór zostanie natychmiast zapisany w ustawieniach konta.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...