wtorek, 1 września 2009

Czasomierz padł w Atari Falcon 030

W ostatnich latach mało używałem swojego Atari Falcon 030, a po ostatniej wizycie u Adama, u którego w domu prezentowałem ten sprzęt – to nawet nie poskładałem go do stanu używalności (miałem wtedy wiele na głowie i nawet na tym blogu pojawiło się w tamtym okresie tylko 8 postów).

Atari Falcon 030 - skan z folderu reklamowego z Atari Messe 1992

Jednak 2 tygodnie temu poskładałem wszystko i uruchomiłem, niby wszystko działało (choć było kilka chwil trwogi :-/). W końcu okazało się co się stało, ze starości padła bateria podtrzymująca zegar systemowy. Po włączeniu widoczna jest data:
    15/31/07
W tym 15 to miesiąc, a 31 to dzień !:):)
Godzina to 00:00.

Gdy ostatnio był u mnie Reg, skwitowaliśmy ten fakt w ten sposób, że jak na komputer wyprodukowany w 1993 roku, to bateria ta i tak bardzo długo przetrwała ! (tak naprawdę komputer jest wydany w 1992 roku, ale mój egzemplarz jest z 1993 roku).


Problem ten jest rozwiązywalny, przykładowo na stronce Saulota znajduje się tekst pt. Wymiana zegara czasu rzeczywistego w Atari Falcon030.


Update:
W tym miejscu znajduje się opis premiery tego komputera oraz nieco demoscenicznej tematyki itp. (tekst pt. Premiera Atari Falcon 030).

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...