czwartek, 6 listopada 2008

Ankieta dla użytkowników wikipedii

Firma UNU-MERIT (Collaborative Creativity Group) rozpoczęła właśnie przeprowadzanie ankiet wśród użytkowników Wikipedii. Na tej stronie można wypełnić ankietę, która rozpoczyna cykl, w którym co roku Fundacja Wikimedia będzie poznawać czytelników oraz redaktorów wikipedii.

Ja właśnie się zankietowałem i muszę przyznać, że została solidnie i rozsądnie przygotowana. Wiele pytań było interesujących i ogólnie z przyjemnością odpowiadałem na większość pytań. Dlatego wszystkich zapraszam do wzięcia udziału w tej ankiecie.
Co istotne nie ma wymogu odpowiadania na wszystkie pytania.

Przy odpowiadaniu na pytania, zdałem sobie sprawę z tego jak ciekawe informacje można zebrać od użytkowników i utworzyć statystyczny (i interesujący) obraz tej społeczności. Z drugiej strony ja ostatnio mało (z braku czasu i sił) edytuję wikipedię i to pokazuje jak niereprezentatywne oraz nieścisłe odpowiedzi dawałem na pytania dotyczące ostatniego okresu czasowego. Z tego wynika, że informacje zebrane ode mnie czasami są bardzo mało rzetelne i przeprowadzanie takich badań co roku zwiększa ich sens (np. statystyczny itp.). Dzięki temu moje nieadekwatne odpowiedzi z roku na rok zaczną być coraz bardziej wartościowe i reprezentatywne.

Więc do dzieła !:)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...