czwartek, 13 listopada 2008

Kanon polskiej Wikipedii - zaskoczył;)

Dziś na swoim koncie Wikipedii robiłem małe porządki, bo jak kiedyś wspominałem zupełnie niespodziewanie stałem się w ostatnich latach wikipedystą.

Przy tych porządkach przypadkiem trafiłem na ciekawe zestawienie tematów z polskiej Wikipedii. Nawiasem mówiąc to Wikipedia jest tak gigantyczna, że coraz bardziej odnoszę wrażenie, że tego typu inicjatywy czy projekty są w większości mi nie znane niż właśnie znane - bo ciągle czymś ciekawym jestem zaskakiwany.

Mowa o Kanonie polskiej Wikipedii, a oto opis z czym się to je (z tej stronki):
    Po co to wszystko - jeżeli dopracujemy hasła kanoniczne, będziemy mogli lepiej promować polską Wikipedię poprzez np. wydanie wikireadera lub płyty z dobrymi hasłami na temat Polski i Polaków, na wzór płyty z en wiki, zawierającej 1000 medalowych haseł czy niemieckich wikireaderów.

Trafiłem na tę stronkę dlatego, że... na tej liście znajduje się jedno z haseł, które kiedyś opracowałem dla potrzeb Wikipedii. Chodzi o hasło Jonka, Jonek i Kleks.

Co ciekawe kiedyś mój uczeń Adam gdy zobaczył kilka moich pierwszych haseł na Wikipedii, to bez słów powiedział mi coś w stylu "nie masz Ty nic lepszego do roboty ??" :D:D A tu jednak okazuje się, że to hasło takie chybione nie było;)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...