niedziela, 29 marca 2009

Niedziela z twórczością Stanisława Lema (TV)

W niedzielę (29 marca) w TVP Kultura od godziny 17:05 rozpoczyna się cykl programów pt. „Niedziela z... twórczością Stanisława Lema”.

A będą to:
    17:05 Niedziela z... twórczością Stanisława Lema (1)
    17:40 Przyjaciel (krótk.)
    18:05 Niedziela z... twórczością Stanisława Lema (2)
    18:30 Stanisław Lem (dok.)
    19:15 Niedziela z... twórczością Stanisława Lema (3)
    19:40 Profesor Zazul (film obyczajowy, Polska 1965)
    20:05 Niedziela z... twórczością Stanisława Lema (4)
    20:30 Przekładaniec (komedia s.f., pol. 1968; Przekładaniec w Wikipedii)

Dodam, że Stanisław Lem, krytycznie odnosił się do ekranizacji swoich powieści (np. do Testu pilota pirxa, który jest dziś cenionym filmem, a ostatnio była mowa o jego emisji, natomiast ja jestem właśnie na świeżo po obejrzeniu). Jednak film Przekładaniec jest jedynym, z którego był zadowolony, a nawet ściśle współpracował z jego realizatorami.


Wszystkich zainteresowanych tematem – serdecznie zapraszam do oglądania!


Update:
Niestety nie miałem możliwości obejrzenia całości maratonu, ale to co widziałem było sympatyczne. Najsmutniejszą moją refleksją było to, że zaproszeni do studia goście, którzy na pewno są znamienici i mają swój znaczny wkład i pływ w PL, to jednak ŻADEN z nich nie dorównuje St. Lemowi w jego wypowiedziach, to co usłyszałem było marne (w stosunku do St. Lema). Piszę o tym bo dopiero teraz widać, że umarł wielki człowiek, z którym chyba nikt nie może się równać :(
Mimo wszystko oglądało mi się te wspominki bardzo miło i mogę jedynie powiedzieć: jeszcze, jeszcze !

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...