Jak czytamy w dobreprogramy.pl:
- Specyfikacja OpenGL 3.0 nie została dobrze przyjęta przez deweloperów. Nie dość, że pojawiła się z ponad rocznym opóźnieniem, to na dodatek nie wniosła wcześniej zapowiedzianych przez Khronos Group zmian. Grupa odpowiedzialna za rozwój tego otwartego standardu, w skład której wchodzą między innymi tacy producenci jak AMD, Intel, NVIDIA czy Sun ostro wzięła się jednak do pracy, czego efektem jest uaktualniona specyfikacja w wersji OpenGL 3.1.
W najnowszej odsłonie API odświeżono Shading Language do wersji 1.4. Kolejną nowością jest możliwość kopiowania danych pomiędzy OpenGL i OpenCL poprzez zastosowanie funkcji GL_EXT_copy_buffer. Zostały również wprowadzone nowe formaty i typy tekstur, a także dodano funkcję Primitive Restart. Kolejna nowość to możliwość rysowania wielu obiektów wielokrotnie z ponownym użyciem danych vertexu. Ciekawym usprawnieniem jawi się wprowadzenie funkcji CopyBuffer, która umożliwia przyspieszenie kopiowania obiektów z jednego bufora do drugiego.
ps. jeśli już jesteśmy w temacie 3D i OpenGL, to na dobreprogramy.pl pojawił się news "Mozilla: Canvas 3D w Firefoksie".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz