niedziela, 14 czerwca 2009

Bing - wyszukiwarka Microsoftu

DAK przesyła nam ciekawostkę, mianowicie nową wersję wyszukiwarki Microsoftu o nazwie Bing. Wyszukiwarka wystartowała 1 czerwca 2009 roku, a już 3 czerwca była dostępna w większości regionów świata w tym również w Polsce. W założeniu ma zastąpić niezbyt popularne (szczególnie w Polsce) Windows Live Search oraz w marzeniach Microsoftu zapewne ma też zastąpić Googla ;)

Wyszukiwarka Bing ma kilka ciekawych opcji np. Explorer Pane, Quick Previews oraz Zapisz i podziel się! - na razie jeszcze nie testowałem co są warte.

Szkoda, że Bing nie jest bardziej wiki, gdyż wyniki, które generuje są DZIWNE (przykładowo małe blogi wyświetla wyżej od dużych, poczytnych stron, serwisów itp.), chciałem je poprawić i bez rejestracji nie mogłem tego zrobić :( A rejestrować się nie mam zamiaru (starczy, że jedna firma zbiera o mnie wszelkie informacje ;)

Wcześniej pisałem o innej nowej wyszukiwarce w poście „wikia Search” - nowa era wyszukiwarek ?, która ma nieco inne założenie, mianowicie była (chyba) pierwszą na świecie wyszukiwarką działającą jak Wiki (niedługo po jej powstaniu w Google też pojawiła się taka opcja).
Jak widać Bing ma bardzo poważnych konkurentów.

DAK - dzięki za info !

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...