środa, 7 maja 2008

Dyskietka/CD z GRUB w Ubuntu

Obecnie wiele pracuję nad swoimi dyskami twardymi. Obecna konfiguracja działa, ale mam problemy i chcę pokombinować trochę z partycjami. W takiej sytuacji muszę zrobić kopię MBR oraz bootowalną dyskietkę (na wypadek jakby się coś stało).

Wcześniej dużo korzystałem z Mandrake i Mandriva'y, w których w którymś momencie (czyli wiele lat temu) zrobili gdzieś przycisk, klik i mamy dyskietkę bootującą system jeśli np. stracimy MBR itp.

Natomiast obecnie mam Ubuntu i jest ono bardzo ubogie pod względem konfiguracyjnym (np. w stosunku do Mandrake i Mandriva'y). Co prawda Ubuntu sobie wszystko samo konfiguruje (i to dobrze konfiguruje), ale niestety konfiguracja oraz początkowe ustawienia przypominają mi różnicę pomiędzy linuksem a windows (czyli system kierowany dla lamerów...). W Mandrivie natomiast miewałem problemy więc autokonfiguracja nie była tak dobrze wykonywana jak w Ubuntu.

Na szczęście udało mi się znaleźć ciekawą stronkę, która wszystko wyjaśnia:
* jak zrobić bootowalną dyskietkę z GRUB (ang. Making a GRUB boot floppy.)
* jak zrobić kopię MBR (ang. you can save a copy of the current machine's master boot record to a file on the floppy)
* jak zrobić bootowalną np. płytkę CD/DVD itp. (ang. Boot a floppy image without a floppy drive)

Jak dla mnie jest to wyczerpujący i dobry opis: „co i jak”. Mam nadzieję że i Wam pomogłem:)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...