czwartek, 15 maja 2008

Polska Wikipedia ma 500 000 haseł

Polscy wikipedyści prowadzili bardzo usilne starania i w końcu się udało: polska wikipedia ma już pół miliona haseł !

Bardzo się cieszę z tego że pl.wiki staje się coraz bardziej przydatnym, praktycznym oraz wiarygodnym źródłem wiedzy. Jednak muszę dodać, że według mnie więcej rzeczy pozostało do zrobienia niż zostało zrobione...

Odnośnie ilości haseł to pl.wikipedia staje się powoli wartościowym źródłem wiedzy przy nazwijmy to „codziennym” wykorzystaniu. Niestety im głębiej sięgniemy lub im bardziej wartościowej (np. naukowej) wiedzy szukamy to ukazują się nam bardzo duże braki. Wiele podstawowych haseł w ogóle nie istnieje, a jeszcze więcej jest jedynie stubami.
Najwięcej mogę powiedzieć o tematyce informatycznej, gdyż nią się interesuję... i tu jest FATALNIE. Wielu haseł w ogóle nie ma, część jest stubami, a z wiedzą jest również krucho. To nie jest może czas na omawianie wad tego projektu, ale jest tu jeszcze bardzo wiele do zrobienia i myślę że jakbym się sklonował tak z 800 razy to może doprowadzilibyśmy to wszystko do porządku :-D

Powiedzmy sobie otwarcie (obecnie) 500 455 to wspaniały wynik i bardzo mnie cieszy, ale to cały czas nic, szczególnie w stosunku do innych krajów. Na przodującej „en” mamy teraz 2 372 886 haseł, na niemieckiej 748 944, a na francuskiej 658 152. Natomiast wygląda na to że japońska wikipedia goni nas bo ma już 490 663 haseł :)

Na tej stronie można porównać stopień zaawansowania wikipedii na świecie - zaprezentowany w sposób atrakcyjny graficznie. Można się też zapoznać z wyścigiem wikipedii.

Więcej na ten temat (przełomowego wyniku pl.wiki) można przeczytać w tym miejscu.


Przy okazji mogę dodać, że wg niedawnego rankingu (z 10 V 2008) tzw. TOP600 – czyli najaktywniejszych wikipedystów, zostałem usytuowany na ~czterysetnej pozycji. Jest to znaczny skok w stosunku do ostatniej edycji, bo teraz znalazłem się na szczycie trzeciej kategorii (czyli trzy kolumny najaktywniejszych wikipedystów).
...właściwie sam jestem zaskoczony, że stałem się wikipedystą bo nigdy tego nie planowałem, a pierwszą edycję miałem dopiero około półtora roku temu...

Ciekawy wynik osiągnął niejaki Roo72, polak znajdujący się obecnie poza granicami kraju. Okazało się że zajął 11 pozycję jako pierwszy człowiek (!!!), bo przed nim znajdują się jedynie boty (czyli programy). Osiągnął on nieprawdopodobny wynik 72 825 edycji :):)
... nie muszę chyba dodawać, że jako pierwszy człowiek w tym rankingu prowadzi on od dawna :)

Właściwie za nim również znajdują się boty, więc w tym rankingu znajduje się on między programami (!)... no nie wiem...
... ja na jego miejscu przemyślałbym sobie swoje człowieczeństwo ! :-D :-D

Pozdrawiam i zachęcam do współpracy w projektach wiki:)

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...