sobota, 31 maja 2008

MS Windows 98 to nie Windows ! :-)

Mam obecnie taki problem: system Windows 98 oraz kartę GIGABYTE GeForce 7600GS – które to z zasady ze sobą nie działają (brakuje sterowników do win98).

Jednak kolega powiedział mi abym spróbował zainstalować sterowniki do win 2000 gdyż, ten jest oparty o sterowniki z win9x oraz Me. Do tego celu polecił mi zassać sterowniki ze stron producentów, tak aby znaleźć taki, który się da nabrać na ten numer.

Niestety nic z tego nie wyszło, na początek próbowałem zainstalować sterowniki ze strony firmy GIGABYTE (vga_driver_nvidia_2kxp_93.71.exe 35 Mb). Oto co się dowiedziałem:


Czyli Microsoft Windows 98 nie jest systemem Windows ! :-D

A tak prezentuje się cały ekran:


Potem spróbowałem sterowniki ze strony NVIDIA (94.24_forceware_winxp_international_whql.exe 61 Mb), tu jednak się dowiedziałem już że to nie jest Windows 2000 lub XP:


... choć ten język polski jak zwykle pozostawia wiele do życzenia...

Inna sprawa dlaczego te sterowniki tak bardzo różnią się rozmiarem ??

Można tu też wspomnieć o tym jak obie firmy, czyli NVIDIA oraz Microsoft sobie robią jaja z użytkowników :( Otóż wspomniana karta graficzna GeForce 7600GS nie działa z systemami win 9x oraz Me tylko dlatego, że tak sobie ustaliły wymienione firmy (dzięki takim uzgodnieniom użytkownicy są zmuszani do zmieniania systemów operacyjnych, posiadanego sprzętu itp.).
Na tym samym komputerze znajduje się też zainstalowany system linuks (x.org) i ten bez zająknięcia wykorzystuje nową kartę graficzną jaką ma do dyspozycji...

Właściwie to w tym kontekście, owe dziwaczne okna dialogowe są jeszcze większą kompromitacją owych producentów...


Nie ma wątpliwości, że można by chyba napisać książkę o tym jakim to fajnym językiem murzyńskim zwraca się do swoich użytkowników system Windows :)
Mało kto wie że już w Windows 3,x w podręczniku do tego systemu znajduje się wiele wyjątkowo ciekawych kwiatków :) Ale o tym innym razem...

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

którz Ci takich bajek naopowiadał, że do "systemów" z serii 9x nadadzą sie sterowniki od win2000 lub wyższych??? :D :D :D
Można to by dać do działu
"LoL tygodnia"

Pozdrawiam

Tdc pisze...

A wiesz - taki jeden co wydudlił kilka beczek na sztabie :):)

Ale zabawa z win - jak zwykle przednia ;)



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...