niedziela, 4 maja 2008

Galeria - Chiny

Gdy przygotowywałem ostatniego newsa, przejrzałem chyba pół Wikimedia Commons, znalazłem tam wiele ciekawych zdjęć, które nie dokońca pasowały do tamtego tematu. Dlatego pomyślałem, że zamieszczę galerię z obrazkami, które pokazują np. piękno tego kraju i jego bogatej historii.

Zdjęcia zostały podzielone na kategorie:
* Architektura
* Krajobraz
* Pomniki z minionej epoki
* Inne

Warto klikać w zdjęcia, otwierają one stronę Wikimedia Commons, gdzie dostępne są dodatkowe informacje, opisy itp. oraz często dostępne są wersje w większej rodzielczości.

Zapraszam :)



Architektura



Biblioteka cesarska



Wrota Shenwumen (Zakazane Miasto, Beijing)



Ozdobne rzeźby na kalenicy dachu (Zakazane Miasto)



Zakazany Pałac, Beijing



Chinatown, Bangkok, Tailandia









Krajobraz

































Pomniki z minionej epoki













Inne









Chiny znane są z ogrodów



Chiński smok



ciastko



Na koniec zachęcam do zapoznania się z moim postem pt. "Chiny - przyszłość świata ?", który odkrywa wiele nieznanych i ciekawych kwestii związnych z tym krajem:)

2 komentarze:

Panna Migotka pisze...

Tak, Chiny naprawde maja piekna architekture i ciekawa kulture. Chcialabym kiedys zwiedzic ten kraj ;)

Tdc pisze...

Tak to piękny kraj. Po uzbieraniu tych zdjęć zdałem sobie sprawę, że też chętnie bym sobie pozwiedzał:)

Cytując owego prof. „Trzeba mieć przede wszystkim świadomość, jak wielką potęgą są Chiny (...)”, są również potęgą np. kulturową - jak wspomniałaś, więc warto pozwiedzać:)

Pozdrawiam!



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...