środa, 10 marca 2010

Po ile Atari Jaguar II w PL ?

Bartek podesłał mi info o aukcji, na której sprzedany został prototyp konsoli Jaguar II za... ponoć 2000 zł. Piszę ponoć, bo do finalizacji tej aukcji nie doszło, a cenę wpisał wystawiający w komentarzu.

Współczynnik "rarity" dla tego typu sprzętu (szczególnie firmy Atari) obecnie stale idzie do góry. Ja też chętnie bym sobie coś podobnego kupił, a i zapłacić mógłbym wiele (choć nie zastanawiałem się nad tym ile).


Update:
A na WP.pl pojawił się news też o aukcji, ale uduchowionej ;) Sprzedała na aukcji duchy, które straszyły w jej domu. Jak widać duchy to lepszy interes niż Atari Jaguar II ;):)


Update:
Opis Jagurara II z tej aukcji:
    Size: 10.5" x 12" x 3.5" Controls: Power on/off Display: Resolution up to 1600 x 600 pixels (50 Hz/interlace) 32-bit "Extended True Color" display with 16,777,216 colors simultaneously (additional 8 bits of supplimental graphics data support possible) Multiple-resolution, multiple-color depth objects (monochrome, 2-bit, 4-bit, 8-bit, 16-bit, 24-bit) can be used simultaneously Ports: Cartridge slot/expansion port (64 bits) RF video output Video edge connector (video/audio output) (supports NTSC and PAL; provides S-Video, Composite, RGB outputs, accessible by optional add-on connector) Four controller ports Digital Signal Processor port (includes high-speed synchronous serial input/output) Controllers: Eight-directional joypad Size 5" x 4.5" x 1.5", cord 7 feet Six fire buttons (A, B, C, D, E, F) Pause and Option buttons 12-key keypad (accepts game-specific overlays) The Jaguar 2 has seven processors, which are contained in three chips. Two of the chips are proprietary designs, nicknamed "Tom" and "Jerry". The third chip is a standard Motorola 68EC020 used as a coprocessor. Tom and Jerry are built using an 0.3 micron silicon process. With proper programming, all seven processors can run in parallel. - "Tom" - 1,250,000 transistors, 292 pins - Graphics Processing Unit (processor #1) - 64-bit RISC architecture (64/128 register processor) - 64 registers of 128 bits wide (shadow-buffering) - Has access to all 2 x 64 bits of the system bus - Can read 128 bits of data in one instruction - Rated at 127.902 MIPS (million instructions per second) - Runs at 63.951 MHz - 2 x 32K bytes of zero wait-state internal SRAM (matrix) - Performs a wide range of high-speed graphic effects - Programmable - Object processor (processor #2) - 64-bit RISC architecture - Programmable processor that can act as a variety of different video architectures, such as a sprite engine, a pixel-mapped display, a character-mapped system, and others. - Blitter (processor #3) - 64 bits read and write at the same time! (multibuffering!) - 8K read buffer (fifo) - 8K write buffer (lifo) - Performs high-speed logical operations - Hardware support for Z-buffering and Gouraud shading - Texture Mapping Engine (processor #4) - 64-bit RISC - 64 bits - Programmable risc processor - 256K "texture-work-ram" of zero wait-state internal CACHE - capable of doing about 900000 texture-mapped polyons, without textures there can do 2500000 polyons. - realtime Gouraud and Phong shading - J/MPEG "COMBI" Chip (processor #5) - 64 bits - not programmable! - 8K own data rom (with sinus) table - 128K CACHE (fifo) - realtime J/MPEG decompression via CACHE (fifo) - DRAM memory controller - 4 x 64 bits - Accesses the DRAM directly - "Jerry" - 900,000 transistors, 196 pins - Digital Signal Processor (processor #6) - 32 bits (32-bit registers) - Rated at 53,3 MIPS (million instructions per second) - Runs at 53.3 MHz - Same RISC core as the Graphics Processing Unit - Not limited to sound generation - 96K bytes of zero wait-state internal SRAM - CD-quality sound (16-bit stereo 50KHz) - Number of sound channels limited by software (minimum 16!!) - Two DACs (stereo) convert digital data to analog sound signals - Full stereo capabilities - Wavetable synthesis, FM synthesis, FM Sample synthesis, and AM synthesis - A clock control block, incorporating timers, and a UART - Motorola 68EC020 (processor #7) - Runs at 26.590MHz - perfect 68000 emulation - General purpose control processor Communication is performed with a high speed 64-bit data bus, rated at 2400 megabits/second. The 68000 is only able to access 16 bits of this bus at a time. The Jaguar 2 contains eight megabytes (64 megabits) of fast page-mode DRAM, in eight chips with 1024 K each.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...