sobota, 20 marca 2010

Chcę Ciebie zabić ! (internet)

Serwis wiadomosci.onet.pl opublikował dane dotyczące efektów oszustw internetowych: Amerykanie stracili 550 milionów w rezultacie oszustw internetowych.

Przeczytałem sobie ten krótki opis, chcąc się dowiedzieć co obecnie jest najistotniejszym zagrożeniem. Myślałem, że jednym z najistotniejszych zagrożeń jest np. Phishing, za pomocą którego możliwe jest uzyskanie dostępu np. do kont bankowych itp. Ostatnio o tym zagadnieniu obszernie pisałem w poście Nowy atak na konta PKO w PL (Phishing).

Jakie było moje zdziwienie gdy przeczytałem coś takiego:
    W ub.r. wiele osób padło ofiarą oszustwa-szantażu, gdzie wysyłający e-maile przedstawiali się jako płatni zabójcy, którym zlecono zamordowanie adresata. Wymuszali w ten sposób wielotysięczne opłaty, grożąc ich zabiciem. Wiele tych e-maili wysłano z Afryki Zachodniej.
To jest jakaś paranoja ! Dlaczego wiele osób sądzi, że ktoś faktycznie chce ich śmierci - czy są tak głupi czy może społeczeństwo amerykańskie charakteryzuje się postawami aż tak aspołecznymi ?

Coraz bardziej jestem przekonany, że dobrobyt (na przykładzie USA), nie wychodzi ludziom na dobre.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...