czwartek, 25 marca 2010

Spotkanie z nauczycielką z podstawówki

Wczoraj w centrum warszawy zupełnie przypadkiem spotkałem moją wychowawczynię ze szkoły podstawowej, która była też nauczycielką fizyki. Była to dość młoda, prężna i nowoczesna osoba jak na początek dość obiecujących czasów. Już wtedy opowiadała mi o tym, że założyła swoją firmę (nie pamiętam teraz szczegółów).

Z jednej strony była osobą nowoczesną i postępową, z drugiej była jedną z tych nauczycielek, które w sposób dziwny, a nawet nieetyczny i bezmyślny próbowały mi wybić z głowy karierę informatyczną (programistyczną). Skąd takie pomysły im się w głowach rodziły ??
Jeśli dobrze pamiętam, to właśnie ona powiedziała mi w obecności moich rodziców, że programista wypala się po 2-3 latach. Po 3 latach gdy byłem już w liceum, śmiałem się z tego, że jestem już „wypalony” ;):)

Prawdę mówiąc, to skoro byłem największym fanem informatyki w szkole (np. prowadziłem kółko informatyczne itp.) to moja wychowawczyni powinna się zatroszczyć o jakieś wsparcie ucznia, który tak bardzo chce się uczyć programowania i informatyki... choć prawdę mówiąc wtedy Polska była w trudnym okresie i pewnie niewiele można było zdziałać – jednak lepiej by było gdybym mógł dzisiaj napisać, że próbowała...

Dziś pracuje w kiosku z prasą w centrum Warszawy i dodaje, że z pensji nauczyciela to się nie da zarobić, co mnie nie dziwi;)


Szkoła, o której jest mowa, znajduje się w moim programie z tamtych czasów, który został niedawno opublikowany. Mowa o tym jest w poście: Gra Warsaw City.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...