środa, 16 lutego 2011

Internet Explorer 9 - wrzuć banknot !

Pisałem ostatnio o poważnych problemach IE8 w stosunku do konkurencyjnych przeglądarek i pomyślałem sobie, że może zainstaluję sobie Internet Explorer 9.

Dlatego po raz chyba 3 raz w życiu wszedłem sobie na odpowiednią stronkę firmy Microsoft, gdzie dowiedziałem się, że jest co prawda do pobrania IE9 w wersji beta, jednak:
    Na komputerze jest zainstalowany system Windows XP, dlatego nie można zainstalować programu Internet Explorer 9. Aby było to możliwe, należy uaktualnić system Windows do najnowszej wersji [czyli Windows 7].
Okazuje się, że aby jedynie przetestować najnowszą wersję IE to trzeba za to słono zapłacić !

Jeszcze inną stratą są oczywiście straty wynikające z wyjątkowo ograniczonej funkcjonalności Windows 7 nawet w stosunku do Windows XP, o czym wspominałem np. w tym miejscu oraz będę jeszcze nie raz o tym pisał, bo możliwości systemu są żałosne.

Jednym słowem ktoś sobie wymyślił, że aby skorzystać z najnowszego programu IE lub innego tej firmy trzeba nabyć nowszy system - zupełnie tak jakby był on nam do czegoś potrzebny (innymi słowy działają tak że mamy mieć powody do tego aby się on nam faktycznie stał potrzebny - o ile faktycznie potrzebujemy np. IE9 itp.). Kiedyś pisałem też o podobnej sytuacji z Windows, ale odnośnie sprzętu.


Dlatego ze mną zawsze było tak, że firmy z takimi zapędami jak Microsoft mogą mnie pocałować w nos, na Windows 7 i IE9 skuszę się za kilka lat kiedy ta firma być może w końcu doprowadzi ten system do elementarnej używalności.

Do niekupowania Windows 7 namawiam wszystkich, gdyż cena tego systemu jest zbyt duża, aby w zamian dostać możliwość używania tego czy innego programu.


Update:
W serwisie Dobreprogramy.pl czytamy Internet Explorer 9 pobrany 20 milionów razy.


Update:
News: Internet Explorer 9 RC do pobrania!

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...