niedziela, 20 lutego 2011

MM: Nie zagłosuję na PO

Obecna partia rządząca w ostatnim czasie znajduje opozycję... u swoich niedawnych przyjaciół. Zaskakujące były w ostatnim czasie wypowiedzi Leszka Balcerowicza (oraz licznik długu), które od miesięcy odbijają się echem w massmediach. I nic dziwnego, jak niejednokrotnie wspominałem obecny rząd bije rekordy nieróbstwa i braku kompetencji, również tych ekonomicznych.


Jednak w ostatnich dniach serwisy wspominały głownie o tym, że na facebooku można ostatnio przeczytać słowa:
    Moja cierpliwość się wyczerpała i w najbliższych wyborach na Was nie zagłosuję. Nawet straszak w postaci powrotu PiS-u do władzy już na mnie nie działa.

    (...) Nie zrobiliście nic z aferą hazardową, a co więcej, słyszę, że Miro jak gdyby nigdy nic kandyduje z Waszych list do Sejmu. (...) No to dajcie jeszcze "Rycha", "Zbycha" czy jak się ci panowie nazywają.

    (...) Minister Klich nie ponosi odpowiedzialności za Casę (co jeszcze można zrozumieć), ale i za Smoleńsk, czego już naprawdę pojąć nie mogę (...)

    Wasze służby specjalne inwigilują dziennikarzy jak żadna władza dotąd. Gdyby Lech Kaczyński rzucił jeden z wielu "dowcipów" Bronisława Komorowskiego, zostałby rojechany na miazgę, ale w przypadku tego Prezydenta Wam to nie przeszkadza. O Wałbrzychu nawet nie chcę mówić. Mógłbym tak długo
Są to słowa osoby, która w 2007 roku osobiście świętowała wygraną PO w wyborach parlamentarnych, teraz okazuje się, że (po latach!) przejrzał na oczy ;)
Chodzi tutaj o Marcina Mellera, który kompletnie nie zasługuje na uwagę, jednak ja od lat mówię to samo ! Może Pan Marcin wszedł na mojego bloga ? :-P

Ja w poście 1000 dni rządu PO-PSL po wyliczeniu nieprawdopodobnych porażek (ilość 8), również napisałem:
    Cóż, wymieniać fakty mogę jeszcze długo...

A o Prezydencie pisałem choćby w tym miejscu, a było to dość delikatne, bo nie cytowałem jego większych bzdur.


Cytuję tutaj Pana M. Mellera nie dlatego że jest to jakieś epokowe wydarzenie, ale jako przykład, że ludziom nawet tak popierającym Platformę Obywatelską (która obywatelską wcale nie jest o czym pisałem tutaj) już otwierają się oczy. Jak czytamy:
    równie znacząca jest reakcja (...) pojawiła się lawina głosów poparcia, setki komentarzy. Jego koledzy, znajomi piszą, że czują to samo.

    Następnie redaktor z Rzeczpospolitej podsumowuje:

    (...) ujawnił coś, co myśleli także inni, ale wstydzili się powiedzieć. To przebicie balonu ma równe albo i większe znaczenie dla nastrojów i trendów politycznych jak chaos na kolei czy sprawa OFE. Platforma wpadła, zdaje się, w poważne tarapaty.
A ja o tym wcześniej wspominałem w tym miejscu, jednak w komentarzach niejaki micnow, obrażał mnie i przekonywał że ze wszelkich miar się mylę w swoich ocenach, a zrobił to między innymi w słowach:
    A jeśłi chodzi o wybory to PO i tak rozniesie resztę towarzystwa, bo nie ma dla niej jakiejkolwiek alternatywy.
(miało to miejsce w styczniu 2010 roku)

Dlatego nie jest istotne, jak bardzo sympatyzujemy z daną partią i tak fakty ich w końcu dosięgną. W związku z tym mimo wszystko powiem tu truizm: jak się jest tak słabą partią to wyborcy to w końcu dostrzegą i ocenią.


Źródło: różne serwisy w tym Platforma przestała być trendy (www.rp.pl).


Update:
Niepokojący sondaż na temat sytuacji w kraju (onet.pl):
    Większość Polaków (70 proc.) uważa, że sprawy w kraju zmierzają w złym kierunku. Przeciwnego zdania jest 22 proc. (...)



Update 28 marca:
Trwa właśnie program "Tomasz Lis na żywo", w którym poruszono również temat tego posta.

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...