środa, 8 kwietnia 2009

Szkoda gadać: patałachy

Już od jakiegoś czasu komentuję z perspektywy troski oraz przyszłości naszego kraju poczynania naszych polityków. Na początku obecnej kadencji moje wypowiedzi, były stonowane, spokojne – bardziej cytowałem klasyków (np. tu w 2007 roku), aby zaprezentować to ile jest przed tą ekipą oraz czego mieli się wystrzegać.
Potem z czasem, nabierałem coraz to większych obaw, aż w końcu okazuje się, że jest nieciekawie... a właściwie to jest źle...

Ja o tym już od jakiegoś czasu piszę, natomiast podobny ton wypowiedzi zaczyna powoli wyłaniać się nawet w mediach, przykładowo w tę niedzielę (5 IV 2009), na kanale TVP Polonia była powtórka programu „Szkoda gadać”, w którym autorzy o obecnym rządzie śpiewali w słowach:
    Naród śpi pod rządami patałachów

    (nie jest to cytat dosłowny, ale mam nadzieję identyczny lub prawie identyczny)
Ja przynajmniej mogę o sobie powiedzieć, że nie śpię... ale wcale mi to nie poprawia humoru...:(

Przedziwne rzeczy, które generuje obecny rząd są tak przerażające, że jak widać nawet media powoli zaczynają o tym wspominać. Już wielokrotnie opisywałem pierwsze działania obecnej ekipy na początku kadencji (np. komisje śledcze, grzebanie w ustawie medialnej itp.)...

... po raz kolejny napiszę słowo „szkoda”, że znów trafił się nam taki rząd, a niestety wyjątków z różnych względów nie było.

Trudno wymagać od ludzi aby byli idealni i bez wad (przecież to tylko ludzie), jednak wszystkie ekipy III RP ponoszą odpowiedzialność za to co się z i w naszym kraju dzieje ! Fatalne statystyki, gorzkie lub wstydliwe rankingi to jest ich wkład (oraz społeczeństwa, które tak głosowało – choć nie było jakiejś specjalnej alternatywy). Można wspomnieć o ekonomicznych sukcesach Czechów lub Słowaków, czy też wspominałem wcześniej niechlubne rankingi np. przyjazności systemu podatkowego oraz korupcji w poszczególnych krajach. Skoro nasi sąsiedzi mogą – to znaczy, że można i nie wyglądają na takich, którzy sobie postępem zaszkodzili...

Pytanie, czy naprawdę tak trudno w naszych warunkach zebrać rząd, który może składałby się z ułomnych, zwykłych ludzi, ale jednak takich, którym zależy, którzy potrafią pracować, którzy mają choć trochę rozsądku, którzy idą do pracy w konkretnym celu (bez prywaty) – przykład naszych sąsiadów pokazuje, że to naprawdę możliwe !

Jak na razie, jest źle, tracimy czas i pieniądze (czym oni się zajmują ??!), tak samo jak w poprzednich kadencjach... czyli nic się nie zmieniło...


Minęło 20 lat i mogę powiedzieć jedno: dość „patałachów” !

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...