środa, 6 maja 2009

Walka o cykle CPU

Właśnie na stronie AtariOnline.pl pojawił się mój artykuł (Sztuczki w "Action!"), który jest odpowiedzią na wcześniejszy tekst Yosha. Wspólnie już oficjalnie tworzymy cykl poświęcony jednemu z najbardziej niezwykłych kompilatorów na świecie, czyli Action!



(z atarionline.pl)

W tym odcinku skupiam się na technikach optymalizacji kodu, który w założeniu ma być tak wydajny jak asembler. Dzięki temu czytelnicy będą mieli ułatwione zadanie przy pisaniu gier oraz prostych demek (intr). Zamieszczone informacje dotyczą także innych języków programowania oraz platform sprzętowych.

Oto zamieszczone w tekście obrazki, będące specyficznymi wykresami, wizualizującymi w czasie rzeczywistym obciążenie CPU (można określić za ich pomocą ilość cykli jaką procesor potrzebuje na badane operacje):



W szczegółach omówione jest wszystko we wspomnianym artykule - zapraszam do lektury ;)


Update:
Wcześniejsze teksty na AtariOnline.pl:

Brak komentarzy:



Jeśli nie jest zaznaczone inaczej (lub nie jest zaznaczone wcale) zamieszczone ilustracje pochodzą z Wikimedia Commons lub są mojego autorstwa.


Ta strona używa cookies oraz innych technologii Google (i innych firm w specjalnych dodatkach po prawej stronie) w celu prawidłowego działania tej stronki (jej elementów jak np. ankiety, reklamy itp.) oraz zbierania statystyk. Korzystanie z tego bloga powoduje zapisywanie typowych plików na Twoje urządzenie (np. komputer, tablet itp.) o ile w ustawieniach przeglądarki nie zmienisz tego.

W UE się ludziom w głowach przewraca, więc dla świętego spokoju zamieściłem to absurdalne ostrzeżenie...